loading...
اخبار خودرو های داخلی
hsi بازدید : 38 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

شوش یکی از شهرستان های، استان خوزستان به شمار می رود که در فصل های خنک سال میزبان جمع کثیری از مسافران سراسر کشور است. در این شهر علاوه بر جاذبه های گردشگری، مناطق تفریحی و طبیعی زیادی ازجمله پارک ملی کرخه وجود دارد. سراغ این پارک را باید از ۵ کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز بگیرید. در سالیان دور، جنگل‌ های جلگه خوزستان گستره وسیعی از دشت های این استان را پوشش می داد، اما در حال حاضر تنها به بخش های حاشیه ای رودهای کرخه و دز محدود می شود. در واقع دو طرف رود کرخه را بیشه زارهای باریک در بر دارند و اکنون به نوعی یگانه زیست بوم منحصربه فرد گوزن زرد ایرانی بشمار می روند. زیر چتر حمایتی این پارک با شکوه، گونه های گیاهی و جانوری متعددی به ادامه حیات می پردازند. در صورتی که قصد سفر به شهر شوش و بازدید از پارک ملی کرخه را دارید، با مجله مستر بلیط همراه باشید تا اطلاعات کاملتری در مورد آن به دست آورید.

تاریخچه پارک ملی کرخه

تاریخچه پارک ملی کرخه

پارک ملی کرخه که وسعت قابل توجهی در بر دارد، از دهکده سرخه شیخ عزیز که در ناحیه شمال غربی شهرستان شوش واقع شده، آغاز و تا انتهای جنوبی رودخانه کرخه همراه با جنگل‌ های مملو از درختان پده و گز اطرف رودخانه، کشیده شده است. همچنین قسمت جنوبی آن که از دیگر بخش ها گسترده تر است؛ از قدمگاه شچاخ در نزدیکی های آبادی احمدمولا شروع می شود و همراه با جنگل های اطراف رود، در آبادی سن بهادل به پایان می رسد. این پارک ملی از تاریخچه بلندی برخوردار نیست، اما در دهه 1330 پس از آنکه تنها چندین راس از گوزن زرد ایرانی باقی مانده بود، نخست به عنوان پارک وحش و در سال 1249 طبق ماده شماره 1 کمیسیون زیربنایی دولت، یک پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده در نظر گرفته شد. سال 1351 پارک کرخه تحت مدیریت و بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت. همین کمیسیون در سال 1389، قسمت پناهگاه این فضا را پارک ملی تلقی کرد. متاسفانه طی سال های اخیر این پارک ارزشمند چندین بار طعمه حریق شده است. اولین بار در سال 1396 آتش سوزی در این منظقه گزارش شد که گویا دلیل آن سرایت آتش از زمین های کشاورزی حوالی پارک بود و منجر به نابودی 100 هکتار از زمین های مشتمل بر هزار درخت پده و گز شد. حادثه آتش سوزی برای بار دوم در سال 1397 اتفاق افتاد که طی آن ۱۰ هکتار از پوشش گیاهی و درختی بیشه زار از بین رفت. گفته می شود علت این واقعه، سرایت آتش از جایگاه دفن زباله شهر الوان به پارک بوده است. برای سفر به شوش می توانید بلیط وسیله نقلیه خود را از سایت مستر بلیط تهیه کنید.

https://mrbilit.com/mag/karkheh-national-park/

hsi بازدید : 37 دوشنبه 24 خرداد 1400 نظرات (0)
نسل جدید تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ با تحول مشهود در طراحی معرفی شد. 

مدل ۲۰۲۲ لندکروزر با چراغ‌های کوچک و ظاهر شبیه به شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر آمریکایی تولید می‌شود. نسل جدید با کد J300، جایگزین سری J200 خواهد شد که سال ۲۰۰۸ طراحی شده بود.

 

مهم‌ترین تحول در نسل جدید لندکروزر به پیشرانه مربوط است. مدل ۲۰۲۲ فاقد موتور پرمصرف ۵٫۷ لیتری خواهد بود تا از نمونه‌ی توئین توربوشارژ ۳٫۵ لیتر V6 استفاده کند. این نسخه قدرت ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند که نسبت به مدل V8، حدود ۳۰ اسب بخار قوی‌تر است.

 

مدل ۲۰۲۲ لندکروزر ابتدا در روسیه و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس عرضه می‌شود.

تویوتا لندکروزر,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

تویوتا لندکروزر,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

تویوتا لندکروزر,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

hsi بازدید : 43 دوشنبه 24 خرداد 1400 نظرات (0)
اولین تاکسی پرنده که در آمریکا تولید شده و "میکر" نام دارد، معرفی شد. 

در معرفی این تاکسی پرند، از تصاویر شبیه سازی استفاده شد. این وسیله نقلیه قادر است تا با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

 

تاکسی پرنده، در ترافیک شدید می‌تواند سفر ۱ ساعته را به ۵ دقیقه کاهش دهد. این تاکسی در سفر ۳۰ کیلومتری نیز ۷۰ دلار هزینه خواهد داشت

انتظار می رود خودروی مذکور تا سال ۲۰۲۴ از سوی اداره هوانوردی آمریکا برگه تایید دریافت کند.

تاکسی پرنده,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

تاکسی پرنده,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
hsi بازدید : 36 دوشنبه 24 خرداد 1400 نظرات (0)

یکی از آپشن های جدیدی که در دهه های اخیر به خودروها اضافه شده است سیستمی برای دید بهتر در شب می باشد. در این مقاله به معرفی انواع سیستم دید در شب خودرو و مقایسه آنها می پردازیم.
تاریخچه سیستم دید در شب خودرو
قرن ۲۱ میلادی همراه با تحولات بسیاری در زمینه تکنولوژی بوده است و خودرو سازان یکی از پیشرو ترین قشر ها در استفاده از تکنولوژی های مدرن هستند؛ به طوری که از اوایل سال ۲۰۰۰ سیستم جدیدی به عنوان دید در شب اضافه کردند. اگرچه این اختراع ریشه در قرن نوزدهم دارد.

 

ویلیام هرشل اولین کسی بود که در آزمایش های خود ثابت کرد نور در طول موج هایی نامرئی برای انسان هم وجود دارد. در نتیجه دانشمندان فهمیدن که در کل دو نوع آشکارساز مادون قرمز (نوری و حرارتی) وجود دارد. سال های زیادی صرف تکمیل و گسترش نظریه، دانش و تکنولوژی های مورد استفاده شد تا در نهایت بتوانیم به یک اختراع کارامد و تعریف جامع برسیم.

 

نحوه کارکرد دوربین دید در شب مادون قرمز خودرو 
همانطور که متوجه شدید سال هاست دانشمندان متوجه شده اند رنگ ها امواج مختلفی دارند که برای درک و تحلیل در مغز استفاده می شوند. اما چشم ما تنها قادر به تشخیص رنگ ها در محدوده معینی از این فرکانس هاست و امواجی که خارج از این محدوده باشند عملا برای چشم ما غیر قابل دیدن هستند که پرتو نامیده می شوند.

 

دوربین شب خودرو , قیمت دوربین دید در شب خودرو , نحوه کارکرد اشعه مادون قرمز
نحوه کارکرد سیستم دید در شب خودرو

 

بدین ترتیب می توان گفت اشعه مادون قرمز یا فروسرخ نوعی از امواج الکترومغناطیسی هستند که که پس از برخورد با جسم باعث گرم شدن آن می شوند. این امواج پرتو های نامرئی خورشیدی نام دارند که طول موجی بیشتر و فرکانسی کمتر از امواج مرئی دارند. در نمودار هم پس از رنگ سرخ در امواج مرئی قرار دارند که ریشه نام «فرو سرخ» برای این امواج است. نور مادون قرمز به طور کلی در سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

 

• NIR یا نزدیک به مادون قرمز

• MRI یا مادون قرمز متوسط

• FIR یا مادون قرمز حرارتی

 

تفاوت اصلی این سه نوع نور مادون قرمز در طول موج آنهاست که به ترتیب از کم ترین تا بیشترین طول موج معرفی شدند. مادون قرمز حرارتی یا FIR ویژگی حرارتی هم دارد و به همین دلیل، سیستم های دید در شب با دو روش تصویر سازی حرارتی و تشخیص فوتون ساخته می شوند که هریک نقاط ضعف و مزایای به خصوصی دارند.

 
ارسال گل به ایران در سریعترین زمان

چگونه صورت بدون چروک داشته باشیم؟فیلم راببین ورایگان مشاوره بگیر!


انواع سیستم دید در شب خودرو
اولین بار تکنولوژی نایت ویژن یا دید در شب به عرصه خودرو در اوایل قرن ۲۱ میلادی توسط کمپانی معروف جنرال موتورز و زیر مجموعه محبوبش یعنی کادیلاک انجام شده است. اگرچه نوآوری این شرکت در مدل Deville آنچنان مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفت اما الهام بخش بسیاری از شرکت های دیگر بود. تویوتا، مرسدس بنز و BMW از جمله شرکت هایی بودند که پا در این مسیر گذاشتند و روش های مختلفی را مورد استفاده قرار دادند

hsi بازدید : 34 سه شنبه 11 خرداد 1400 نظرات (0)

همان طور که می دانید، رود دره های زیادی در شهرستان شمیرانات جای گرفته اند و هر کدام از آن ها، دارای زیبایی ها و ویژگی های مخصوص به خود هستند. به همین علت ما در این بخش از مجله مستر بلیط تصمیم گرفته ایم، یکی از محبوب ترین آن ها را که درکه نام دارد، به شما معرفی کنیم. رود دره درکه جزء هفت رود دره با ارزش در استان تهران است که به طور معمول از دامنه جنوبی قله توچال منشاء می گیرد و دارای شش شاخه فرعی است که در نهایت همه آن ها نیز، به رود اصلی راه پیدا می کنند. با رفتن به این منطقه بکر می توانید دسترسی راحتی به دامنه‌ های جنوبی البرز داشته باشید و در آن جا به تفریح بپردازید. رودخانه‌ی زیبای درکه ابتدا از علفزارها، مراتع، دره های تنگ، پناهگاه پلنگ چال و سنگ ها می گذرد و سپس به دره درکه می رسد و از اوین عبور می کند. در واقع این رود با عبور از زیر پل بزرگراه اوین به طرف سعادت آباد، وارد مسیر بزرگراه چمران می‌ شود و بعد از طریق کانال خیابان جواد فاضل به سمت غرب، انحراف پیدا می کند.

hsi بازدید : 47 یکشنبه 09 خرداد 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها  در کشور را برعهده دارد. این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هرخودرو، براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو به وسیله هدایت آدیت به کشف عیوب عملکردی و تاثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است. البته در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین 1 تا 5 ستاره کیفی را به آنها اختصاص می‌دهد. هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است.

در ادامه گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در فروردین 1400  مشاهده می‌کنید.

        خودرو , شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ,

hsi بازدید : 43 یکشنبه 09 خرداد 1400 نظرات (0)
جزئیات پیشنهادات خودروسازان برای قیمت‌گذاری محصولات خود/ قیمت خودرو این هفته آزاد می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه در روند جلسات کمیسیون صنایع با خوروسازان چندین پیشنهاد برای موضوع قیمت گذاری خودرو مطرح شده است، گفت: آنالیز قیمتی محصولات خودروسازان به کمیسیون ارائه شده و قرار است این هفته این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الله فیروزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص جزئیات جلسات متعدد خودروسازان با کمیسیون صنایع مجلس که به منظور بررسی قیمت خودرو برگزار می شود، گفت: در طول این جلسات ما مطالبه جدی مردم و نگرانی کمیسیون صنایع مجلس از قیمت گذاری خودرو را اعلام کردیم. اما همچنان خودروسازان تاکید دارند که قیمت گذاری ها متناسب با هزینه های تمام شده آنها نبوده و در روند تولید هر روز با زیان روبرو می شوند.

وی با اعلام اینکه در همین رابطه کمیسیون صنایع مجلس از خودروسازان خواست تا کتباً آنالیز قیمت تمام شده محصولات خود را به کمیسیون ارائه دهند، افزود: در هفته گذشته انالیز قیمتی محصولات خودروسازان به کمیسیون ارائه شده و قرار است این هفته این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در نامه کتبی خودروسازان، محاسبات آنالیز قیمتی انواع خودرو نشان می دهد شرکت ها در هر خودرو 20 تا 30 میلیون تومان ضرر می دهند. البته این رقم هنوز مورد موافقت ما نیست بلکه باید این آنالیز قیمتی را مورد بررسی قرار دهیم.

فیروزی با بیان اینکه این جلسات با حضور رئیس شورای رقابت برگزار می شود، گفت: آقای شیوا محاسبات خودروسازان در قیمت تمام شده را قبول ندارد و معتقد است با توجه به محاسبات شورای رقابت این قیمت ها معقول نیست.

وی در ادامه صحبتهای خود با اعلام اینکه در روند جلسات کمیسیون صنایع با خوروسازان چندین پیشنهاد برای موضوع قیمت گذاری خودرو مطرح شده است، گفت: پیشنهاد مشترک وزارت صمت و خودروسازان این است که وزارت صمت خودروهای سواری تولید داخل را به دو دسته پر تیراژ و کم تیراژ با متقاضیان خاص تقسیم بندی کند  به نحوی که   در خودروهای پرتیراژ قیمت گذاری ها متناسب با قیمت تمام شده به اضافه 5 درصد سود با تایید وزارت صنعت انجام شود و در خودروهای کم تیراژ که متقاضیان خاص را دارند نیز قیمتگذاری به پیشنهاد هیئت مدیره شرکت خودروساز و تصویب وزارت صنعت صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: این پیشنهاد هنوز در کمیسیون صنایع مورد بررسی است و قرار است این هفته به جمع بندی لازم دست پیدا کنیم. البته خودروسازان مدعی‌اند که بازار صادراتی دارند و برخی خودروها را می توانند صادر کنند که کمیسیون صنایع هم با محور حمایت از تولید، از این موضوع استقبال کرد.

به گزارش تسنیم، با توجه به صحبت های این مقام مسئول در مجلس و کسب اطلاع از منابع آگاه بحث آزاد سازی قیمت خودروهای پر تیراژ در مراحل پایانی قرار داشته و با جمع بندی لازم به زودی اعلام خواهد شد.

hsi بازدید : 33 یکشنبه 09 خرداد 1400 نظرات (0)

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار خودرو

تکلیف نرخ خودرو بعد از توافق و لغو تحریم‌ها چه می‌شود؟ خودروسازان اعتقاد دارند که نه‌تنها کاهشی در کار نیست بلکه باید منتظر افزایش قیمت هم بود اما شورای رقابتی‌ها می‌گویند 6 ماه تا یک سال زمان لازم است تا اثرات توافق در بازار احساس شود و با کاهش احتمالی نرخ ارز باید منتظر کاهش قیمت خودروهای وارداتی و داخلی بود.

 با حصول توافق وین و بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران انتظار می‌روند که به‌زودی شاهد اثرات آن در اقتصاد کشور باشیم. یکی از بخش‌های مهم اقتصاد که به‌صورت مستقیم با مردم سروکار دارد بازار خودروهای داخلی است.

 

به‌عبارت‌دیگر مردم انتظار داشتند که بعد از لغو تحریم‌ها ثمرات این توافق را با کاهش قیمتی در بخش‌های مختلف احساس کنند اما اکنون وزیر صنعت آب پاکی را در مورد قیمت خودرو روی دست آنها ریخته است. محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت با تأکید بر اينكه قيمت خودروهاي داخلي پس از توافق هسته‌اي كاهش نمي‌يابد، گفته است «توافقنامه‌هايي با برخي كشورها براي گسترش همكاري‌هاي تجاري آماده‌شده است كه بعد از رفع تحريم‌ها امضا مي‌شود.»

به گفته وی به‌طورقطع حجم مبادلات تجاري كشور بعد از رفع تحريم‌ها افزايش خواهد يافت و در اين ميان، مواد شيميايي و پتروشيمي‌ها، مواد كاني مثل فولاد و مس و فلزات گران‌بها و خودروسازي در اولويت قرار دارد. بااین‌حال قيمت خودروهاي داخلي كاهش نمي‌يابد زيرا قيمت آن را شوراي رقابت تعيين مي‌كند اما اگر نرخ ارز كاهش يابد، ممكن است قيمت خودروهاي خارجي كاهش يابد.

این در حالی است که انتظار می‌رود با کاهش احتمالی نرخ ارز مواد اولیه موردنیاز خودروسازان داخلی نیز ارزان‌تر تمام‌شده و این تغییر در قیمت نهایی خودرو اثر داشته باشد. از سوی دیگر ضرورت رقابت با خودرو خارجی که بعد از لغو تحریم‌ها احتمالاً ارزان‌تر خواهد شد نیز ایجاب می‌کند که در قیمت خودرو داخلی تغییراتی ایجاد شود.

شش ماه تا یک سال زمان لازم است
رضا شیوا رییس شورای رقابت در گفت‌وگو با فرارو دلیل این عدم اثرگذاری را توضیح داد و گفت: قیمت‌گذاری بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت از سوی شورای رقابت صورت می‌گیرد و مؤلفه‌های مؤثر در آن به سال قبل مربوطه می‌شود.

وی افزود: تورم سال گذشته، کیفیت و بهره‌وری در سال قبل است که در قیمت مورد تائید شورای رقابت اثرگذار است به همین خاطر اگر این سه عامل کاهش‌یافته باشد می‌توان منتظر کاهش قیمت خودرو بود اما در غیر این صورت کاهش قیمت نخواهیم داشت.

شیوا تأکید کرد: تورم مهم‌ترین مؤلفه است و شورای رقابت برای تعیین نرخ خودروهای داخلی منتظر دریافت اطلاعات مربوط به آن از سوی بانک مرکزی است.

به گفته وی از آنجایی‌که شش سال از دور اول شورا گذشته است؛ وزارتخانه‌ها و قوای مقننه و قضاییه باید اعضای قدیمی خود را در شورا ابقا کنند و یا اعضای جدید معرفی کنند لذا بعد از این کار جلسات شورا برگزار می‌شود و قیمت‌گذاری خودرو داخلی در دستور قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از تغییرات در نرخ خودروهای داخلی چیست، گفت: بهتر است در این زمینه پیش‌بینی نکنیم زیرا بر روی انتظارات مردم اثرگذار است.

رییس شورای رقابت همچنین گفت: توافق هسته‌ای ایران و اعضای 1+5 به‌سرعت قابل‌لمس نخواهد بود. هر تغییری در اقتصاد کشور با تأخیر روی اقتصاد اثر خواهد داشت و در خصوص توافق هسته‌ای نیز همین‌طور است لذا این توافق که خوب هم بوده است برای اثرگذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: نرخ خودروهای وارداتی راحت‌تر تحت تأثیر این توافق قرار می‌گیرند زیرا قیمت آنها به مؤلفه‌های متأثر از گذشته ربط ندارد و کاهش احتمالی نرخ ارز باید شاهد کاهش قیمت آنها باشیم البته این هم ‌بستگی به آن دارد که نرخ ارز کاهش یابد یا خیر. بنده شک دارم که کاهش نرخ ارز نیز در کوتاه‌مدت صورت گیرد.

شیوا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا رقابت با این خودروها سبب نمی‌شود نرخ خودروی داخلی هم کاهش یابد؟ گفت: توجه داشته باشید که اگر نرخ ارز کاهش یابد در نرخ خودرو داخلی هم اثر خواهد داشت زیرا نهاده‌های تولید در این بخش هم تحت تأثیر نرخ ارز است از سوی دیگر این رقابت با بازار خودروهای وارداتی هم اثرگذار است. بااین‌حال حداقل شش ماه تا یک سال زمان لازم داریم تا اقتصاد ما با وضعیت بعد از توافق تنظیم شود.

رییس شورای رقابت در حالی این اظهارات را بیان کرد که خودروسازان همچون وزیر صنعت اصرار می‌کنند که توافق هسته‌ای و نرخ ارز هیچ تأثیری بر نرخ خودروی داخلی نخواهد داشت.

باید منتظر افزایش قیمت هم بود!
داود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با فرارو در این خصوص گفت: اکنون خودروی داخلی دلایل بسیاری برای افزایش قیمت دارد. تعرفه قیمت مواد اولیه افزایش داشته است. از سوی دیگر ارز مبادله‌ای که قبلاً باقیمت حدود 2400 تومان در اختیار خودروساز قرار می‌گرفت اکنون به حدود 2900 تومان رسیده است. دستمزدها و ... 22 درصد افزایش داشته است، آب و برق و مالیات بر ارزش‌افزوده و شماره‌گذاری هم بر اساس قانون افزایش داشته است لذا در شرایطی که همه عوامل اثرگذار بر قیمت افزایش داشته است نمی‌توان انتظار کاهش قیمت داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت کاهش قیمت خودروهای وارداتی و ضرورت رقابت با آنها کاهشی در این بخش ایجاد نخواهد شد، گفت: شما می‌توانید یک خودکار را ده تومان تولید کنید و به خاطر رقابت با کالای خارجی آن را 9 تومان بفروشید؟ همین‌الان هم تولید هر دستگاه پراید با حدود دو میلیون و دویست هزار تومان بهره بانکی همراه است که شورای رقابت در نرخ‌گذاری آن را لحاظ نمی‌کند لذا خودروساز این ضرر را می‌پردازد.

میرخانی ادامه داد: شورای رقابت بر اساس فرمول تعیین‌شده نرخ خودرو را تغییر می‌کند و بر این اساس هیچ کاهشی در قیمت خودروهای داخلی نخواهیم داشت حتی باید منتظر افزایش قیمت هم بود.

مشاور انجمن خودروسازان افزود: شورای رقابت همانند سالهای گذشته در اعلام نرخ خودرو تأخیر دارد اما نهایتاً این کار انجام می‌شود.

hsi بازدید : 40 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

بازارچه های مرزی، مناطقی محصور و حفاظت شده در نقاط صفر مرزی ایران و کشورهای همسایه هستند که گمرک هایی با امکان انجام تشریفات صادرات و واردات کالا هم در آنها قرار دارد. اهالی دو طرف مرز می توانند اجناس و تولیدات خود را در مغازه ها و غرفه های این بازارچه ها برای خرید عرضه کنند. این بازارچه ها با هدف مبارزه و جلوگیری از قاچاق، رونق اقتصادی مناطق مرزی و ایجاد فرصت های اشتغال محلی تاسیس می شوند. قیمت اجناس عرضه شده در این بازارچه ها به دلیل حذف واسطه ها و کوتاهتر شدن زنجیره فروش، بسیار کمتر است. همین ارزانتر بودن اجناس باعث موفقیت بسیار زیاد این بازارچه ها شده است. از معروفترین بازارچه های مرزی ایران، بازارچه مرزی ماکو، واقع در استان آذربایجان غربی است. با ما در مجله مستر بلیط همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص بازارچه مرزی ماکو کسب کنید.

تاریخچه بازارچه مرزی ماکو

ماکو از توابع استان آذربایجان غربی است و در مرز ایران و ترکیه قرار دارد. قدمت شهر ماکو به سده اول پیش از میلاد بر می گردد. بنابر بعضی از روایات ماکو از واژه زرتشی «ماغ کوی» به معنای شهر روحانیان زرتشی گرفته شده است. این شهرستان محل ایجاد بزرگترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد بزرگ جهان بعد از منطقه آزاد شانگهای چین است. بازارچه مرزی ماکو هم با هدف تسهیل مبادلات و تجارت میان ایران و ترکیه در همین منطقه آزاد احداث شده است.

تاریخچه بازارچه مرزی ماکو

نقشه و معرفی بخش های مختلف

اگر در جستجوی بازارچه مرزی با امکان خرید انواع محصولات هستید، بازارچه مرزی ماکو یکی از گزینه های پیش روی شما خواهد بود. بازارچه ماکو که یک بازارچه نسبتا تازه تاسیس است، امکان تهیه محصولات مختلقی مانند لباس، لوازم خانگی و حتی مواد غذایی را برای شما فراهم می آورد. وجود چیزی در حدود 500 باب مغازه در این بازارچه که تعداد زیادی از آنها نمایندگی فروش برندهای مطرح ترکیه هستند، باعث می شود تا مراجعین به این بازارچه با تنوع و فراوانی گزینه ها روبرو شوند. همجواری ماکو و بازارچه مرزی آن با کشور ترکیه باعث شده است که این بازارچه یکی از بهترین محل ها برای خرید پوشاک برند ترکیه با قیمت کمتر نسبت به داخل کشور باشد. علاوه بر این وجود گمرک بازرگان به عنوان تنها گمرک با اجازه عبور 24 ساعته با ترکیه، کار تجارت در این منطقه را بسیار آسانتر کرده است.

نکته مثبت دیگر بازارچه مرزی ماکو، نزدیکی آن به دو بازارچه مرزی دیگر به نام های بازارچه مرزی ساری سو کاکو و بازارچه مشترک مرزی صنم بلاغی پلدشت است. این نزدیکی نه تنها باعث ایجاد رقابت و در نتیجه عرضه محصولات با کیفیت تر و ارزان تر در این بازارچه می شود، بلکه این امکان را به بازدید کنندگان از بازارچه مرزی ماکو می دهد که با مراجعه به این دو بازارچه، از فرصت های خرید بیشتری برخوردار شوند. میزان اقبال گردشگران به این بازارچه آنقدر زیاد است که در اوج فصل گردشگری و با حضور بین 2000 تا 2500 مسافر، نه تنها تمام اماکن اقامتی منطقه پر از مسافر می شوند، بلکه گردشگران دست به اجاره منازل مسکونی شهروندان منطقه یا اقامت در چادر هم می زنند. نکته مثبت دیگر بازارچه مرزی ماکو، وجود 30 غرفه در این مجموعه است که خدمات مختلف غذاخوری، بهداشتی، نمازخانه و سایر خدمات رفاهی را به مسافران ارائه می کنند و به این ترتیب سفر لذت بخش تری را برای آنها به ارمغان می آورند.

https://mrbilit.com/mag/maku-market/

hsi بازدید : 46 سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

با توجه به افزایش قیمت ارز در سال‌های اخیر و قیمت پایین خودروهای چینی  نسبت به انواع خارجی دیگر، علاقه خودروسازان ایرانی به فروش محصولات چینی همچون ریگان کوپا T210 بیش از پیش شده است .

این موضوع تا حدی پیش‌ رفته که تعداد قابل توجهی از  قشر متوسط جامعه، محصولات چینی ماند کوپا T210 را جایگزین محصولات با کیفیت خارجی کرده‌اند. البته باید در نظر داشته باشید که خودروهای چینی نسبت به قیمت‌شان، امکانات خوب و مناسبی را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند.

شرکت خودروسازی کرمان موتور هم از قافله فروش محصولات چینی عقب نمانده و در این راستا، شرکت ریگان خودرو را مختص تولید و مونتاژ ماشین‌های چینی تاسیس کرده است. ریگان کوپا T210، محصول کراس‌ اور جذاب چینی ریگان خودرو است که به تازگی در بازار خودرو ایران عرض اندام کرده و توجه علاقه‌مندان به ماشین‌های شاسی‌ بلند را به خود جلب کرده است.

کوپا T210 در واقع محصول جیانگ‌نان از زیر مجموعه‌های کمپانی نام آشنای زوتی است. T210 صرفا برای نمونه تولید شده در ایران نام‌گذاری شده و نسخه اصلی آن در کشور مادر (چین) با نام Zotye T600 Copa به فروش می‌رسد.

نکته: هیچ تفاوتی در ظاهر و مشخصات فنی T210 و T600 وجود ندارد؛ در واقع هر دو آن‌ها، یک ماشین اما با نام‌های متفاوت هستند.

در ادامه با کارشناس خودرو سانیار همراه باشید تا به بررسی T210 به عنوان یکی از این خودروهای چینی پر طرفدار بپردازیم.

مزایا و معایب خودرو ریگان کوپا T210

نکات مثبت:

  • طراحی ظاهری جذاب، زیبا و اسپرت
  • کیفیت بالای متریال داخل کابین
  • طراحی داخلی اسپرت و مدرن
  • امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوب
  • شتاب، سرعت و عملکرد مناسب موتور (در قیاس با خودروهای چینی)

نکات منفی:

  • قیمت به‌نسبت بالا
  • تک دیفرانسیل بودن
  • قطعات یدکی گران‌قیمت
  • شعبه‌های خدمات پس از فروش کم در سطح کشور
  • افت قیمت زیاد در بازار دست دوم
  • ناهماهنگی بین گیربکس و موتور

طراحی ظاهری ریگان کوپا T210

طراحی ظاهری ریگان کوپا T210

ظاهر این خودرو نسبت به سایر خودروهای چینی، بسیار متفاوت و در عین حال زیبا است. سازندگان T210 برای طراحی آن، از خودروهای آئودی Q5 و فولکس واگن توراگ ایده گرفته‌اند؛ به عبارتی T210، نسخه کپی و ترکیب شده این دو محصول آلمانی (بیشتر آئودی Q5) است.

ایده طراحی سپر، چراغ‌ها و جلو پنجره در نمای روبرو برگرفته از خودرو فولکس واگن توراگ و طراحی چراغ‌ها، درب صندوق و خطوط روی نمای عقب خودرو یادآور آئودی Q5 است.

در واقع T210، مخاطب را به یاد شاسی بلندهای زیبا و جذاب آلمانی می‌اندازد؛ البته فاصله زیاد بین لاستیک‌ها تا گلگیر و رینگ‌های کوچک آن، به عنوان سند محکمی بر چینی بودن آن محسوب می‌شود.

طراحی داخلی کوپاT210

طراحی فضای داخلی ریگان کوپا T210

طراحی داخلی کوپا T210 به اندازه طراحی فضای خارجی آن، شیک و جذاب است. ساخت و مونتاژ قطعات داخلی و همچنین متریال آن که شامل چوب، چرم وپلاستیک است؛ نسبت به قیمت خودرو در قابل قابل قبول‌ترین حد کیفیت قرار دارد.

البته تجربه نشان داده که در ابتدا، خودروهای چینی با کیفیت بالا وارد بازار خودرو ایران شده؛ اما پس از مدتی که موفق به کسب جایگاه مناسبی شدند، به مراتب کیفیت آن‌ها نزولی می‌شود.

این کراس اور چینی، فضای راحت و جاداری را برای تک تک سرنشینان ماشین فراهم می‌کند؛ همچنین صندوق عقب هم دارای فضای کافی برای بار است. در مجموع راحتی و ارگونومی فضای داخلی خودرو، نمره خوبی را از آن خود کرده است.

از نکات قابل توجه مثبت در طراحی داخلی کوپا T210 می‌توان به نمایشگر بزرگ جهت گزارش اطلاعات در مرکز داشبورد، نمایشگر دیجیتالی صفحه آمپر، پنل کلید تنظیمات در سمت چپ صندلی شاگرد و طراحی پروانه‎ای شکل کلیدهای تهویه مطبوع اشاره کرد.

از نکات منفی طراحی داخل کابینه آن می‌توان به مواردی همچون قرارگیری نامناسب دسته کروز، دسترسی سخت به کلیدهای سمت راست نمایشگر برای راننده و فضای کم داخل داشبورد اشاره کرد.

 کوپا T210 در سه تیپ ریگان و اکسکلوسیو و فلگ شیب عرضه شده در ادامه با کارشناس خودرو سانیار همراه باشید تا با مشخصات هر سه تیپ آشنا شوید

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 119
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 117
  • بازدید ماه : 379
  • بازدید سال : 1,518
  • بازدید کلی : 31,036