loading...
اخبار خودرو های داخلی
hsi بازدید : 38 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

شرایط بازدید از مسجد جامع دزک

بازدید ازاین مسجد نیازمند شرایط خاصی نبوده و در هر فصل و روزی از سال بازدید از آن امکان پذیر می باشد و گردشگران قادرند بلیط هواپیما چابهار را تهیه کرده و از آن دیدن کنند.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

مسجد جامع دزک در قلعه دزک واقع شده و در 3 کیلومتری شرقی سراوان و در استان پهناور سیستان و بلوچستان قرار دارد. جهت دسترسی به آن می توانید از تاکسی های برون شهری و خودروهای شخصی خود بهره بگیرید. اگر تمایل دارید از این مسجد تاریخی دیدن کنید بهتر است بلیط خود را از سایت های معتبر نظیر مستر بلیط تهیه کرده و سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

معرفی بخش های مختلف آن

مسجد دزک بنا شده با زیربنای ۹۰۰ متر مربع و به صورت مستطیل با ابعاد ۲۵ در ۳۵ متر می باشد. عرض دیوارهای آن یک و نیم متر در ارتفاع ۶ تا ۸ متر به روی ستون هایی دارای قطر یک و نیم متر و در منطقه ای مرتفع بنا شده است که از مرکز شهر سراوان 3 کیلومتر فاصله دارد و تشکیل یافته از شبستان تابستانی که واقع شده در غرب و شبستان زمستانی در شرق می باشد و یک چله خانه در قسمت زیرین حجره دوم ساخته شده است. جهت آشنایی بیشتر از معرفی بخش های این مسجد می توانید از مجله مستربلیط کمک بگیرید.

در چوبی مسجد

 برای ساخت این بنا از خشت خام استفاده شده و برای پوشش سقف آن از ساقه و تنه درخت خرما بهره گرفته شده است. تا چند دهه قبل از درب چوبی که توسط درخت گز ساخته شده است جهت ورود و خروج از مسجد مورد استفاده قرار می گرفته است. آن آخرین در چوبی مسجد بوده که مطابق با کنده کاری روی در به وسیله نجاری در سال 1318 هجری قمری به نام دین محمد ایجاد شده است و امروزه در بخش انتهای ایوان جنوبی مسجد قرار دارد.

محراب

در مساجد صدر اسلام برای ایجاد محراب قسمت مشخصی را ایجاد نمی کردند به همین خاطر در این مسجد هم محرابی که از قسمت بیرون هم مشخص باشد موجود نیست.  اما در جهت قبله و در نزدیکی منبر محراب بسیار کوچکی در داخل دیوار کنده کاری شده موجود می باشد.

چله خانه

در قسمت جنوب شرقی مسجد و در پشت حجره اول، حجره دوم مسجد واقع شده است. دارای مسیر پلکانی به سمت پایین بوده که به زیر زمینی به عمق چهار متر می رسد در آنجا اتاقی به ابعاد طول ۲ متر و ارتفاع 1.8 و عرض 1.5 متر می باشد. این اتاق که در زیر زمین قرار دارد که چله خانه گفته می شود، در آنجا به عبادت و ریاضت نفس می پرداختند و به مدت زمان 40 روز در آنجا عبادت می کردند که در طی این مدت از آن بیرون نیامده جز برای نماز و رفع ضروریات، وهم چنین با خواب کوتاه و غذایی بسیار کم این زمان را می گذراندند.

 https://mrbilit.com/mag/dezak-great-mosque/

hsi بازدید : 38 شنبه 02 مرداد 1400 نظرات (0)

 90 درصد مسافرانی که با بلیط قطار یزد به این شهر تاریخی سفر می کنند، تنها و تنها به دلیل وجود آثار گران بها و ارزشمندی است که به لحاظ معماری و بافت تاریخی اهمیت دارند

وسیع ترین بافت مسکونی دست نخورده در جهان!

بافت تاریخی یزد را به عنوان یکی از بافت های دست نخورده مسکونی در جهان و تاریخ بشر می دانند. این بافت بسیار وسیع بوده و بیش از 700 هکتار را در خود جای داده است. کوچه پس کوچه های کاهگلی، خانه ها و عمارت ها و مساجد و اماکن قدیمی و ساباط ها و بادگیرها و سایر بناهایی که از جنس خشت ساخته شده اند، جزئی از این بافت تاریخی می باشند. این بافت تاریخی در یک موقعیت جغرافیایی بسیار عالی قرار دارد به طوریکه از هر سمت به یکی از مهم ترین خیابان های یزد منتهی و متصل می گردد.

برای مثال هنگامی که می خواهید از شمال به آنا بروید، می توانید خیابان دولت آباد را انتخاب کنید و زمانی که می خواهید از ضلع جنوبی شهر به بافت تاریخی برسید باید از خیابان کاشانی بروید. این بافت از قسمت شرقی به محله تاریخی فهادان و از قسمت غربی هم به خیابان معروف مطهری متصل می شود. در بافت تاریخی یزد بیش از 1700 اثر وجود دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهید شد.

وسیع ترین بافت مسکونی دست نخورده در جهان!

https://mrbilit.com/mag/historical-area-of-yazd/

hsi بازدید : 43 سه شنبه 22 تیر 1400 نظرات (0)

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

برای دسترسی به موزه باید به پارک لاله که در خیابان کارگر شمالی واقع است بروید، برای دسترسی به موزه راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها ایستگاه متروی میدان انقلاب است در این مکان به کمک تاکسی ها خودتان را به خیابان کارگر شمالی برسانید، علاوه بر این به وسیله اتوبوس نیز می توانید از مسیر میدان آزادی تا میدان هفت تیر و میدان ولیعصر خودتان را به موزه برسانید، البته شما در ابتدای کار بلیط قطار تهران را تهیه کرده و خودتان را به شهر تهران برسانید.

hsi بازدید : 42 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

این شهر در حوزه رودخانه کشف‌رود و در دامنه کوه های بینالود و هزار مسجد قرار گرفته و آب و هوای آن معتدل رو به سرد و خشک است. بیشتر سفرهائی که به این شهر انجام می‌گیرید از طریق هوائی می باشد. برای خرید بلیط هواپیما نیازی به خرید حضوری نیست، از طریق سایت مستر بلیط به صورت آنلاین می توانید بلیط خود را تهیه کنید.

فرودگاه مشهد راه سفر به آن را هموار کرده است. برای سفر به مشهد می توانید از طریق هوائی اقدام کنید. در ادامه اطلاعات کاملی از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برای شما ارائه می‌دهیم.

تاریخچه فرودگاه مشهد

در محل میدان پانزده خرداد، باند خاکی وجود داشت که محلی برای فرود  هواپیماهای نظامی کوچک بود. پس از آن در سال 1330 فرودگاه این شهر را تاسیس کردند. در این سال فرودگاهی در محل زائر سرای فعلی احداث شد. اولین باند فرودگاه در زمان توسعه آن با اتصال تاکسی وی پارکینگ هواپیماها فرودگاه قدیم به ابتدای باند 13 و ادامه آن به صورت تاکسی وی تا پارکینگ نیروی هوائی ایجاد شد. باند جدید فرودگاه در سال 1346 که از جنس بتن بود، مورد بهره برداری قرار گرفت. روزانه پرواز تهران مشهد با هواپیمای ملخی DC3 و پروازهای آموزشی و ایر تاکسی در این فرودگاه انجام می شد. برای پرواز های نظامی نیز از این فرودگاه استفاده می‌شده است. در سال 1357 با افزایش پروازها و ورود هواپیماهای جدید مانند DC8 و بوئینگ 707، 737، 727 و ایرباس پارکینگ و ترمینال جدید و برج مراقبت پرواز و ساختمان های دیگری تاسیس شد. به علت انحلال شرکت پیمانکار این پروژه ها به صورت ناقص مورد بهره برداری قرار گرفتند. مراحل تکمیل این پروژه به بعد از انقلاب اسلامی موکول شد. پس از پایان جنگ تحمیلی نام این فرودگاه به شهید هاشمی نژاد تغییر پیدا کرد.

درباره فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد دومین فرودگاه پر رفت و آمد ایران بعد از فرودگاه مهرآباد محسوب می شود. این فرودگاه از لحاظ پروازهای ورودی و خروجی روزانه در رتبه اول در ایران قرار دارد. فرودگاه مشهد با مساحتی برابر با 540 هکتار در قسمت جنوب شرقی مشهد و در ارتفاع 995 متری از سطح دریا قرار دارد. مالک آن شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و گرداننده آن سازمان هواپیمایی کشوری و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۰،۰۸۴ هواپیما در این فرودگاه نشست و برخاست داشته اند و ۱۰،۰۳۰،۲۳۰ نفر مسافر و ۸۶،۶۸۱،۰۱۰ کیلوگرم بار جا به جا کرده است. فرودگاه بین المللی مشهد خدمات هوائی خود را به کلیه استان خراسان رضوی ارائه می‌دهد.خرید بلیط هواپیما مشهد از طریق سایت مستر بلیط امکان پذیر است.

فرودگاه بین المللی مشهد قطب اصلی برای شرکت های هواپیمائی مانند شرکت هواپیمائی ایران ایر (قطب دوم)، شرکت هواپیمائی ایران ایرتور، شرکت هواپیمائی آسمان (قطب شرق کشور)، شرکت هواپیمائی کیش ایر (قطب دوم)، شرکت هواپیمائی ماهان (قطب دوم)، شرکت هواپیمائی معراج (قطب دوم) و شرکت هواپیمائی تابان است.

این فرودگاه دارای دو باند پرواز به طول های ۳٬۹۲۵ و ۳٬۸۱۱  که در موازات هم قرار گرفته اند، می باشد. تا کنون بیش از ۱۴ شرکت داخلی و ۱۶ شرکت خارجی به فرودگاه بین‌المللی مشهد پرواز داشته اند. ظرفیت این فرودگاه سالانه حدود ۸ میلیون مسافر داخلی و خارجی است و هر ساله بیش از ۲۷ هزار زائر حج تمتع و ۲۰۸ هزار زائر حج عمره را می‌پذیرد. در مجموع شهر مشهد ۲۵ میلیون مسافر داخلی و خارجی را پذیرا است.

ماموریت این فرودگاه به این شرح می باشد: ارائه خدمات ناوبری هوایی در فضای کشور و فرودگاهها به پروازها، طراحی، تجهیز و کنترل مسیرهای هوایی کشور و هدایت هواپیماها در آنها، نصب و نگهداری تجهیزات و دستگاه‌های ارتباطی، ناوبری و نظارتی مدیریت ترافیک هوایی، نصب و نگهداری تجهیزات عملیات فرودگاهی در بخش‌های زمینی و هوایی فرودگاه‌ها، ارائه ارتباط ایمن و مبادله سریع پیام‌ها و اطلاعات هوانوردی.

https://mrbilit.com/mag/mashhad-international-airport/

hsi بازدید : 42 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

خطوط راه آهن در گذشته یکی از نشانه های پیشرفت هر کشوری بود. احداث این خطوط در هر منطقه ای باعث رشد و پیشرفت آن منطقه می شده است. قطار از جمله وسایلی است که علاوه بر جابجائی مسافر قادر به حمل بار در حجم های بالا می باشد به همین علت است که آن را نمادی از پیشرفت می دانند. مبحث این مطلب، گردشگری از طریق قطار می باشد و به بحث پیرامون این موضوع می پردازیم و همینطور ایستگاه راه آهن مشهد و راههای دسترسی، امکانات و همنطور مسیرهای آن را برای شما معرفی می کنیم. همانطور که می‌دانید وجود حرم امام رضا (ع) در مشهد باعث رونق گرفتن گردشگری زیارتی در آن شده است. علاوه بر این وجود مکان های گردشگری متعدد در شهر مشهد توجه بسیاری از گردشگران را به این مکان جلب کرده است. برای سفر به مشهد از چند طریق می توانید عمل کنید 1) خودرو شخصی، 2) هواپیما، 3) اتوبوس های بین شهری و 4) قطار. در ادامه برای اینکه بدانید چگونه از طریق قطار به این شهر سفر کنید در مجله گردشگری مستر بلیط به شرح جزئیات ایستگاه راه آهن مشهد می پردازیم.

تاریخچه ایستگاه راه آهن مشهد

تاریخچه ایستگاه راه آهن مشهد

ساخت خطوط راه آهن شمال جنوب خراسان در سال 1316 آغاز و در سال 1320 به پایان رسید و در همین سال بهره برداری از آن آغاز گردید. این پروژه از گرمسار آغاز و در شاهرود تمام شد. با آغاز جنگ جهانی اول کار ساخت آن به طور کامل متوقف شد. بار دیگر در سال 1323 همراه با جشنی با شکوه این پروژه که هدف آن اتصال تهران به مشهد با استفاده از خطوط راه آهن بود ادامه پیدا کرد و با تلاش متمادی و پیگیرانه در سال 1335 پایان یافت. در خط تهران-مشهد در حدود سه هزار پل موجود است که هشتاد پل آن از نوع پل‌های بزرگ می باشد. قطارهای توربوترن، اولین بار در خط تهران-مشهد شروع به کار کردند. این خط ریلی، به‌صورت دوبل و رفت و برگشت مجزا می‌باشد و بر خلاف راه جاده ای، به موازات رشته کوه البرز قطعه بینالود، کشیده شده‌است که از نزدیک اسفراین عبور می کند. راه آهن مشهد دارای دو ایستگاه باری و مسافری تفکیک شده، ۷ خط قبول و اعزام مسافری، و چند ترمینال برای ایستگاه باری، گمرک، و ... است. خرید بلیط قطار مشهد را می توانید با استفاده از روش های گوناگون از جمله خرید حضوری و یا آنلاین انجام دهید. 

https://mrbilit.com/mag/mashhad-train-station/

hsi بازدید : 41 یکشنبه 20 تیر 1400 نظرات (0)

تاریخچه این مسجد به زمان های خیلی دور بر می گردد، در سال ۸۲۸ هنگامی که امیر غیاث الدین ملکشاه در خوارزم وفات یافت، جسد او را به این مکان انتقال دادند و در مقبره ای که خود ملکشاه ساخته بود دفن کردند. این بنا از آثار قرن ۹ هجری قمری و مقبره آن در دوران معاصر به مسجد شاه معروف شده است. عده ای از افراد، مسجد بودن این بنا را رد کرده اند و آن را یک مقبره دانسته اند. سر انجام این بنا در تیرماه ۱۳۱۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و شما می توانید با تهیه کردن بلیط اتوبوس مشهد به دیدن آن بروید.

hsi بازدید : 42 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

اتحادیه اروپا اعلام کرده تمامی خودروهای جدید تولید شده پس از سال ۲۰۲۲ باید به سیستم محدودکننده سرعت مجهز باشند. پایه‌های اولیه این قانون در سال ۲۰۱۹ بنا نهاده شد، اما به خاطر بررسی‌های بیشتر و تغییرات احتمالی قانونگذاران تصمیم گرفتند اجرای آن را به آینده موکول کنند.

hsi بازدید : 39 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)
تمیز کردن چراغ خودرو , براق کردن چراغ خودرو

روشهای تميز كردن چراغ جلو ماشين

 

تمیز و براق کردن چراغ خودرو  

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پس از مدتی طولانی با تغییر رنگ و کدر شدن چراغ های ماشین روبرو شوید. چراغ ها در این حالت زیبایی خود را از دست می دهند و عدم شفافیت یا نور کافی از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است با آن روبرو شوید اما خوشبختانه راه حل هایی با کمترین هزینه وجود دارند که به رانندگان در تمیز کردن، رفع کدری و براق کردن چراغ خودرو کمک می کنند.

علت کثیف شدن و کدری چراغ خودرو

احتمالا پیش از راه کارهای رفع این مشکل دوست دارید دلیل آن را بدانید؛ زرد یا کدر شدن چراغ های ماشین پس از چندسال استفاده به دو دلیل کلی اتفاق می افتد:

 

۱. بارش باران های اسیدی

باران های اسیدی که به علت آلودگی هوا ایجاد می شوند باعث مشکلاتی در رنگ و صدمه دیدن اجسامی مانند بدنه خودرو ها می شوند. در که صورتی چراغ های خودرو در معرض باران های اسیدی قرار بگیرد به مرور زمان رنگ آن تغییر می کند.

 

۲. ایجاد خط و خش روی طلق چراغ

برخورد اجسام ریز و درشت در طول زمان باعث صدمه دیدن طلق و ایجاد خط و خش هایی می شود که در نتیجه نور شکسته شده و به کاهش دید راننده ختم می شود. 

 

در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی شما می توانید چراغ خودرو را تعویض کنید اما از آنجایی که طلق ها به تنهایی فروخته نمی شوند باید تمام بدنه و چراغ ها را باهم خرید کنید؛ این امر موجب بالا رفتن هزینه ها می شود مخصوصا اگر از ماشین های مدل بالا یا خارجی استفاده کنید. در صورتی که می خواهید تمیز و براق  کردن چراغ خودرو را با کم ترین هزینه انجام دهید ادامه مطالب را دنبال کنید.

 

hsi بازدید : 41 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)
سرامیک خودرو ایرانی, تست سرامیک بدنه خودرو, سراميك بدنه خودرو چيست

سرامیک خودرو 

 

سرامیک بدنه خودرو چیست و چه تاثیری دارد؟ 

بسیاری از رانندگان رویای داشتن ماشینی تمیز و خوش رنگ در تمامی شرایط را دارند اما خوشبختانه این امروزه این امر تنها یک رویان نیست. سرامیک بدنه خودرو یکی از روش های جدید برای محافظت از رنگ ماشین در برابر آلودگی ها، خط و خش و آسیب دیدگی می باشد که با استفاده از تکنولوژی نانو انجام می شود. اگر شما نیز دوست دارید همیشه ماشینی زیبا و بدون خط و خش داشته باشید این مقاله را از دست ندهید!

سرامیک بدنه خودرو چیست؟

یکی از محصولاتی که در حوزه خودرو محبوبیت بالایی دارد سرامیک بدنه خودرو است که علاوه بر مزایای کاور ماشین، با تکنولوژی نانو از چسبیدن انواع آلودگی ها مانند گرد و غبار، فضولات پرندگان، ایجاد لک و حتی خط و خش نیز جلوگیری می کند.

 

بنابرین می توان حدس زد که بسیاری از رانندگان دوست دارند از این روش استفاده کنند؛ چرا که پوشش نانو سرامیک گامی در تکامل رنگ و حفظ زیبایی ظاهر خودرو می باشد.

سرامیک بدنه خودرو با استفاده از یک پلیمر مایع انجام می شود و در نتیجه پوشش نانو سرامیک با سطح رنگ خودرو پیوند برقرار می کنند و یک لایه محافظ نیمه دائمی ایجاد می کند.

 

اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از سرامیک بدنه خودرو شده اید باید به نکات بسیاری از جمله نحوه کار، مزایا و معایب، هزینه و یافتن متخصص توجه داشته باشید؛ در ادامه تمامی نکات لازم گردآوری و انواع مختلف سرامیک بدنه ماشین معرفی شده اند.

 

مزایای سرامیک خودرو, پوشش نانو سرامیکی خودرو, سرامیک بدنه خودرو

انجام سرامیک بدنه خودرو توسط متخصص

 

پوشش نانو سرامیک چگونه کار می کند؟

همانطور که متوجه شدید در ابتدا از یک پلیمر مایع برای پوشش سطح بیرونی استفاده می شود. پس از برقراری ارتباط با رنگ خودرو لایه ای محافظ و آب گریز (هیدروفوبیک) به دلیل استفاده از تکنولوژی نانو ایجاد می شود. این خاصیت تا حد زیادی از کثیف شدن و صدمه دیدن رنگ خودرو جلوگیری می کند اما این بدین معنی نیست که به طور کامل نیازی به تمیز کردن ماشین ندارید.

 

البته سرامیک بدنه خودرو روند تمیزکاری ماشین را تا حد زیادی آسان تر می کند و با جلوگیری از آلودگی نیاز شما به شستشوی اتوموبیل را کاهش می دهد.

استفاده از پوشش نانو سرامیک در رنگ خودرو تغییری ایجاد نمی کند و به دلیل بی رنگی و نازکی با چشم قابل رویت نیست. البته این پوشش باعث براق شدن رنگ خودرو نیز می شود.

hsi بازدید : 37 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)
عملکرد سیستم esp , طرز کار سیستم esp , خطای esp

سیستم esp 

 

همه چیز درباره سیستم ESP

امروزه خودرو سازان از تکنولوژی های مختلفی جهت ارتقا محصولات خود استفاده می کنند که در این میان سیستم esp یکی از مهم ترین تکنولوژی ها برای تامین امنیت به شمار می رود.

سیستم ESP چیست؟

یکی از مهم ترین معیارهای خودروسازان تامین امنیت افراد می باشد که بدین منظور تکنولوژی های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و سیستم esp یکی از مهم ترین سیستم های ایمنی در خودرو می باشد. وظیفه این سیستم حفظ پایداری خودرو در تمامی شرایط رانندگی است و عملکردی پیچیده با دقت زیادی دارد.

 

در حقیقت این سیستم برای رفع مشکلات پیچیده ای طراحی شده است که عملکرد آن را هم کمی سردرگم کننده می کند. اگر کمی در اطراف خود پرسوجو کنید یا به یاد داشته باشید قبل از دهه هشتاد خورشیدی بسیاری از رانندگان آموزش می دیدند که به جای فشار و نگه داشتن ترمز با ضربه زدن به پدال از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کنند اما به وجود آمدن ترمز ABS کار رانندگان را راحت تر کرد. با این حال تنها وجود این ترمز ها کافی نبود چرا که اعمال فشار برابر بر روی تمامی چرخ ها در تمامی شرایط مناسب نیست اما همانطور که متوجه هستید نمی توان از چهار پدال مجزا برای ترمز نیز استفاده کرد.

 

مکان هایی مانند سر پیچ ها،‌ سر بالایی یا سراشیبی ها، وجود لغزندگی در جاده و... ممکن است باعث بروز مشکلاتی از جمله بیش فرمانی، کم فرمانی یا خارج شدن خودرو از مسیر اصلی شود.  سیستم ESP با کنترل ترمز هر چهار چرخ به صورت جداگانه می تواند با اعمال فشار بر روی هر کدام از آن از انحراف خودرو جلوگیری کند.

 

سیستم ESP چه کاربردی دارد؟

این سیستم از قطعات مختلفی تشکیل شده است و با ترکیب چند تکنولوژی مختلف مزایای بسیاری را برای رانندگان، محیط زیست و... به همراه دارد. 

وظیفه سیستم ESP بررسی مداوم عملکرد فرمان، شتاب و ترمز ها می باشد تا در صورت بروز مشکلات و ناهماهنگی میان درخواست راننده و واکنش خودرو واکنش نشان داده و مانع از دست دادن کنترل راننده می شود. برای مثال ممکن است شما با سرعت زیادی فرمان را به سمت چپ یا راست بچرخانید اما ماشین درحال حرکت مستقیم باشد (به علت مرطوب یا یخی بودن جاده و...) در این زمان کامپیوتر می تواند عدم هماهنگی را تشخیص داده و با کنترل سیستم های مختلف مانند ترمز ها خودرو را طبق دستور شما در مسیر اصلی قرار دهد. 

 

نصب سیستم esp بر روی 207 , کاربرد سیستم ESP , معرفی اجزا سیستم ESP

کاربرد سیستم esp در حفظ مسیر و کنترل راننده

 

علاوه بر سیستم ESP با ترمزهای ضد قفل هماهنگ بوده و در صورت بروز چنین شرایطی با کند تر کردن فرایند ترمز کنترل چرخ ها را دوباره در اختیار راننده قرار می دهد. همچنین میزان فشار بر روی هر چرخ حین گرفتن ترمز توسط سیستم ای اس پی بررسی می شود و در صورتی که یک چرخ نسبت به دیگر چرخ ها تحت فشار باشد به هماهنگ کردن آنها می پردازد.

 

از دیگر سیستم هایی که با ESP هماهنگ هستند سیستم کشش می باشد که میزان نیروی فرستاده شده از موتور به چرخ ها را مدیریت می کند. در چنین شرایطی اگر فشار زیادی بر روی شتاب دهنده باشد اما چرخ ها بدون هیچ جهتی فقط درحال چرخش روی یک زمین گلی یا یخی باشند؛ این سیستم ها با کاهش میزان قدرت آن حرکات چرخ ها را کنرل می کنند.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 119
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 371
  • بازدید سال : 1,510
  • بازدید کلی : 31,028