loading...
اخبار خودرو های داخلی
hsi بازدید : 79 یکشنبه 07 آذر 1400 نظرات (1)

فروش اقساطی خودروهای داخلی در سایاخودرو

خرید خودرو قسطی را باید از جنبه‌های متفاوت بررسی کرد. ما در ادامه از منظر اقتصاد کلی و اقتصاد خانواده، شان اجتماعی و تاثیر روانی، شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو داخلی را بررسی می‌کنیم.

به گزارش برنا، اگرچه برای برخی از مردم هنوز مرغ همسایه غاز است و اصرار دارند بی‌کیفیت‌ترین خودرو چینی را به اسم اینکه ماشین خارجی است، بر بهترین خودروهای داخلی ترجیح دهند، اما واقعیت این است که در دهه گذشته خودروسازان کشورمان سطح کیفی محصولاتشان را بسیار بالا برده‌اند و از دانش فنی خوبی برای ساخت انواع سدان‌های شهری، کراس اوورها و دیگر کلاس خودروها برخوردار شده‌اند.

به همین دلیل طرح‌های فروش اقساطی خودرو داخلی همواره طرفداران زیادی دارد و عده‌ای مترصد فرصتی هستند تا مجموعه‌های فروش خودرو، طرح‌های جدیدی برای واگذاری خودروهای ایرانی اعلام کنند تا بتوانند ماشین‌دار شوند.

در واقع باید گفت در شرایط اقتصادی کشور ما بهترین شیوه برای داشتن یک اتومبیل شخصی شرکت در همین طرح‌های اقساطی است.

آیا خرید خودرو قسطی منطقی است؟

فروش اقساطی خودرو + سایاخودرو + خرید اقساطی خودرو

خرید خودرو قسطی را باید از جنبه‌های متفاوت بررسی کرد. ما در ادامه از منظر اقتصاد کلی و اقتصاد خانواده، شان اجتماعی و تاثیر روانی، شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو داخلی را بررسی می‌کنیم.

  • خرید اقساطی خودرو، بهترین شیوه ماشین‌دار شدن در اقتصاد بی‌ثبات کشور ما

ما سال‌هاست که در وضعیت اقتصادی نابسامانی به سر می‌بریم. تورم سرسام‌آور، بالابودن هزینه‌های زندگی و همخوانی نداشتن دخل و خرج، برای ما امر جدیدی است. از سویی نوسان قیمت سوخت، وضع  تعرفه‌های گمرکی، اعمال تحریم‌ها، رویدادهای سیاسی، نوسان قیمت لوازم یدکی، مشارکت خودروسازان در بورس، تغییر دولت و خلاصه هر اتفاق با ربط و بی‌ربطی در قیمت نهایی خودرو اثر می‌گذارد.

به‌همین دلیل نمی‌توان دل خوش کرد به اتفاقات آینده، نمی‌توان از امروز تصمیم بر پس‌انداز گرفت تا مثلا ۶ ماه یا یکسال دیگر صاحب خودرو شد، چون قیمت ماشین، ثابت نمی‌ماند.

بنابراین کارشناسان اقتصادی تاکید دارند بهترین راه برای ماشین‌دار شدن در چنین شرایطی، شرکت در فروش اقساطی خودرو داخلی است.

زیرا اولا درآمدها در ایران اجازه پس‌انداز نمی‌دهد، ثانیا قیمت خودرو ثابت نمی‌ماند و ثالثا هزینه‌های جانبی ناشی از نداشتن ماشین و یا داشتن یک ماشین مدل پایین، بسیار بالاست.

hsi بازدید : 71 یکشنبه 07 آذر 1400 نظرات (0)

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات نسبی همراه است.

بازار خودرو

به  گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۷ آذر ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات نسبی همراه است.

قیمت روز خودروهای داخلی
مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۴۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۷۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۳۰۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۴۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۶۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۳۰۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۹۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۲۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۵۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۳۵.۰۰۰.۰۰۰
 تندر۹۰ E۲ ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۴۲.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۸.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۱۷.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی)۱۴۰۰ ۳۴۳.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۸۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۶۸.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۶۹.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۷۹.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی ) ۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی )۱۴۰۰ ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۶۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۴۰۰ ۱۷۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۷۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)   ۹۳۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۳۹۹)

۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰

hsi بازدید : 67 یکشنبه 07 آذر 1400 نظرات (0)

انتقاد عوامل دست‌فرمون از حمایت‌نکردن شرکت‌های خودروسازی داخلی

تهران- ایرنا- کامران تفتی مجری برنامه «دست‌فرمون» ضمن انتقاد از حمایت نکردن شرکت‌های خودروسازی از این برنامه گفت: روابط عمومی دو شرکت خودروسازی با ما جلسه گذاشتند و برای تبلیغات حرف‌های خوبی زدند. ولی هر بار به علت تغییر مدیرعامل صحبت‌ها بی‌نتیجه ماند.

عوامل برنامه دست فرمون امروز یکشنبه (۷ آذر) به تماس های مردم با سامانه ۱۶۲ روابط عمومی صدا و سیما پاسخ دادند و پس از آن در نشستی خبری شرکت کردند.

محمود محمودی تهیه کننده، مسعود صنم کارگردان، کامران سیف‌الله مستندساز، کامران تفتی مجری و حامد تهرانی مجری بخش مثبت دست فرمون از جمله حاضران در این نشست بودند.

کامران تفتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که چرا شرکت‌های خودروسازی از برنامه شما حمایت نکردند اظهار داشت: برنامه ما بیننده زیادی دارد و می تواند محصولات خودروسازی داخلی را معرفی کند. اما در سبد تصمیم گیری قرار نمی گیرد. فصل اول برنامه را که می‌بینند، می‌گویند برنامه خوبی بود؛ کاش شرکت می کردیم. آنها قول می‌دهند برای فصل بعد حمایت می‌کنیم. هنگامی که فصل بعدی فراخوان می‌زنیم مدیرعامل عوض شده و فرد دیگری آمده است. نسبت به تبلیغ تولیدات داخلی رسالتی بر دوش ما بود. ولی شرکت‌های خودروسازی برای حمایت نیامدند. وقتی در مسیر درست قرار می‌گیریم، آن مدیری که باید بیاید نمی‌آید و بعدها می‌گوید من این برنامه را دوست داشتم.

وی افزود: به جای این که دنبال فرد مشهوری بگردند و او را جلوی یک خودرو بنشانند، می‌توانستند در برنامه ما تبلیغ کنند. هر برنامه و ایده موفقی در کشور باید اول صد سال خودش را ثابت کند و وقتی تمام شد قدرش دانسته شود.

کامران تفتی توضیح داد: خوشحالم که مطالبه گر بودیم وسراغ استعدادها رفتیم. توانستیم از هیات اتوموبیلرانی مطالبه گر باشیم و بپرسیم چرا برخی شهرستان‌ها تیم دارند ولی پیست ندارند و خودروهایشان دچار مشکل است.

hsi بازدید : 80 یکشنبه 07 آذر 1400 نظرات (0)

در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد این جاذبه طبیعی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. شهرستان گُتوند یکی از شهرستان‌های استان خوزستان به شمار می رود و مرکز آن، شهر گتوند است. شهرستان گتوند در شمال شهرستان شوشتر قرار دارد و دارای دو بخش مرکزی و بخش عقیلی است. بخش عقیلی خاکی حاصلخیز دارد. همچنین گتوند دارای یک سد تنظیمی به نام سد گتوند و یک سد بزرگ برای تولید انرژی و ذخیره‌سازی آب بنام گتوند علیا است. یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان دره انار گتوند نامیده می شود که در جنوب سردشت، شمال شهر گتوند و به فاصله‌ی ۷۱ کیلومتری شرق دزفول قرار گرفته است. این مکان بسیار سرسبز است و یکی از جذابیت های آن نیز قرار گیری در محیطی خشک و سوزان به شمار می رود. این محل آب و هوایی بسیار مطبوع و خنک دارد و همین دلایل از آن محیطی پر طرفدار ساخته است. رسیدن به این محل کمی با سختی همراه است همین موضوع باعث بکر ماندن این محیط شده است. در گرمای بی اندازه خوزستان این مکان از آب و هوایی به میزان زیاد خنک تر از دیگر قسمت های استان را می توانید تجربه کنید.

راه های دسترسی به دره انار

راه های دسترسی به دره انار

برای اینکه از محوطه دیدن کنید باید در ابتدا به شهرستان گتوند سفر کنید و برای این سفر می توانید اقدام به خرید بلیط اتوبوس از مستر بلیط به صورت آنلاین کنید. پس از رسیدن به این شهر می توانید با وسایل نقلیه موجود در این ناحیه به سمت این ناحیه حرکت کنید. اگر هم با خودرو شخصی سفر می کنید باید وارد جاده گتوند شوید. کل این مسیر آسفالت و تنها یک کیلومتر از آن خاکی است.

https://mrbilit.com/mag/anar-valley/

hsi بازدید : 71 شنبه 06 آذر 1400 نظرات (0)

راهنماي خريد در درگهان: مراكز خريد درگهان با آدرس و قيمت + سوغات قشم

تا چند سال پيش، اغلب مسافران اطلاع زيادي از جاذبه‌هاي متعدد و ديدني قشم نداشتند اما به خوبي بازار قديم قشم يا همان بازار قديم درگهان را به خوبي مي‌شناختند. اين بازار را مي‌توان يكي از قديمي‌ترين بازارهاي خاورميانه دانست كه مردم جزيره از ديرباز، بسياري از اقلام مورد نياز خود را از آن تهيه مي‌كرده‌اند. با اين حساب اگر دوست داريد يك بازار اصيل با بافتي قديمي را تماشا كنيد، حتما در سفر خود به اين جزيره بازديد از بازار قديم درگهان قشم را از قلم نيندازيد.

http://bazarhayeqeshm.limoblog.ir/post-141.html

hsi بازدید : 80 یکشنبه 30 آبان 1400 نظرات (0)

ارزان‌ترین خودروهای داخلی در یزد چند خرید و فروش می‌شوند؟

ایسنا/یزد هفته گذشته، شاهد افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا بودیم؛ افزایشی که در مورد برخی خودروها به بیش از ۴۰ میلیون تومان رسید و شوک قیمتی را روانه بازار خودرو کرد، اثرات روانی این افزایش که سپس نیز لغو شد بر بازار خودرو در استان یزد چگونه بوده است؟

البته پس از شوک هفته گذشته در بازار خودرو و تنها چند روز بعد، رئیس جمهور در دستوری خواهان لغو افزایش قیمت خودرو و بازگشت نرخ‌ها به رقم‌های قبل شد ولی با این حال تاثیرات روانی افزایش قیمت خودرو در کارخانه بر بازار به خوبی احساس می‌شود.

از سوی دیگر، با وجود دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشت قیمت‌ها به نرخ قبلی، چند ابهام در مورد قیمت‌گذاری خودرو وجود دارد؛ نخست آن‌ که مطابق تصمیم ۲۸ مهرماه جلسه شورای هماهنگی سران قوا که با حضور شخص رئیس جمهور مصوب شد، قیمت خودرو می‌بایست آزاد شود و تکلیف این تصمیم هنوز مشخص نیست و مورد دوم به وعده‌های خودروسازان پس از افزایش قیمت مربوط می‌شود چرا که مدیران ایران خودرو و سایپا در گفت‌وگوی ویژه خبری پس از افزایش قیمت خودرو اعلام کردند که به زودی شرایط فروش فوری را برقرار خواهند کرد و پس از لغو افزایش قیمت خودرو، مشخص نیست که این وعده در آینده عملی خواهد شد یا خیر؟

در نهایت شورای رقابت که طی دهه گذشته مسئولیت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را برعهده داشته است، از این کار کنار گذاشته و اکنون قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است.

خودروسازان داخلی نیز بارها بر لزوم افزایش قیمت خودرو تاکید کرده‌اند و تعیین نرخ‌های دستوری را عاملی برای زیان‌ده شدن تولید عنوان می‌کنند؛ مساله‌ای که موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار خودرو شده است.

حال یک هفته پس از افزایش قیمت خودرو در کارخانه که بلافاصله با تصمیمی ابهام برانگیز لغو شد، اثرات روانی این خبر بر بازار خودرو در یزد را مورد بررسی قرار دادیم که ابتدا نیز از ارزان‌ترین محصولات داخلی شروع می‌کنیم؛

خودرو پراید یا سایپا ۱۳۱ که مدتی است عرضه آن به بازار متوقف شده و تنها نسخه وانت آن تولید می‌شود؛ مشتریان یزدی برای خرید نسخه‌های کم‌کارکرد پراید با مدل ۱۳۹۶ یا ۱۳۹۵ نیاز به بودجه‌ای بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان خواهند داشت.

استفاده از پراید در سرویس‌های تاکسیرانی بی‌سیم و آنلاین، چشم‌گیر است، بنابراین یک راننده برای ورود به سرویس‌های تاکسیرانی بایستی مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را برای خرید خودرو صرف کند.

hsi بازدید : 75 یکشنبه 30 آبان 1400 نظرات (0)

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات نسبی همراه است.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۲۷ آبان ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز  با ثبات نسبی همراه  است.

قیمت روز خودروهای داخلی
مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۴۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۷۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۳۰۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۴۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۶۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۳۰۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۹۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۲۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۵۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۳۵.۰۰۰.۰۰۰
 تندر۹۰ E۲ ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۴۲.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۸.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۱۷.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۴۳.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۸۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۶۸.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۴۹.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۴۱.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۶۹.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۷۹.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی) ۱۵۳.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۶۲.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی) ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۷۴.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۷۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۸۱.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)    ۹۳۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۳۹۹)

۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰

hsi بازدید : 79 یکشنبه 30 آبان 1400 نظرات (0)

ایرنا گزارش می‌دهد؛

کاهش ۲ تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی

تهران- ایرنا- بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری (شنبه، ۲۹ آبان‌ماه) حاکی از آن است که مجموعه اتفاقات ۱۰ روز گذشته در این بازار منجر به کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی از ۲ تا ۳۰ میلیون تومان شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۰ روز گذشته با اتفاقات و فراز و فرودهایی برای خودروسازی کشور همراه بود. در حالی که از ۱۸ آبان‌ماه، شرکت‌های سایپا و ایران خودرو مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را به ترتیب و به طور میانگین تا ۱۶ و ۱۵ درصد از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده بودند ولی با دستور رییس‌جمهوری این افزایش‌ها ملغی شد.

همچنین دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به فکّ رهن اسناد خودروهای فاکتور شده مربوط به برنامه‌های قرعه‌کشی خود اقدام کردند. در ادامه نیز نمایندگان مجلس طرح اعاده شده ساماندهی واردات خودرو از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

مجموع این اتفاقات سبب شد تا یک روند کاهشی در قیمت‌های بازاری و فضای مجازی را شاهد باشیم. این کاهش در خودروهای گروه سایپا کمتر و به ۲ تا سه میلیون تومان محدود می‌شد، اما در خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌ویژه در خانواده پژو چشمگیرتر بود، به طوری که پژو پارس از ۳۰۰ میلیون در هفته‌های گذشته به ۲۷۰ میلیون تومان و نوع با موتور TU۵۵ آن از ۳۵۰ میلیون به ۳۲۵ میلیون تومان کاهش یافت.

امروز در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی، در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ (مدل ۹۹) از ۱۳۸ تا ۱۷۵ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار از ۱۴۹ تا ۱۶۸ میلیون تومان، تیبا ۲ بین ۱۷۵ تا ۱۸۰ میلیون تومان، ساینا دنده‌ای از ۱۶۸ تا ۱۸۰ میلیون تومان، کوئیک ساده ۱۷۵ میلیون تومان، کوئیک آر (دو رنگ) از ۱۸۳ تا ۱۸۹ میلیون تومان و هر دستگاه شاهین بین ۳۴۰ تا ۳۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین در گروه صنعتی ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بین ۲۴۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۹) حدود ۲۹۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۳۱۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده دستی ۳۲۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک ۴۹۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس (مدل ۹۸) ۲۱۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس (مدل ۱۴۰۰) ۲۷۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۲۴۲ میلیون تومان، دنا ساده ۳۴۰ میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای ۳۸۸ میلیون تومان، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک ۴۷۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای بین ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورد.

hsi بازدید : 74 دوشنبه 24 آبان 1400 نظرات (0)

جدول | جدیدترین قیمت خودروهای داخلی ؛ 22 آبان ۱۴۰۰

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات نسبی همراه است.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس معاملات انجام شده امروز (۲۲ آبان ۱۴۰۰) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات نسبی همراه است.

قیمت روز خودروهای داخلی
مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۴۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۷۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۴۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۵۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۲۹۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۹۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۳۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۶۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۳۵.۰۰۰.۰۰۰
 تندر۹۰ E۲ ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۴۲.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۸.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۱۷.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی)۱۴۰۰ ۳۴۳.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۸۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۶۳.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۴۴.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۳۹.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۶۳.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۶۹.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی ) ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی )۱۴۰۰ ۱۵۸.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۴۰۰ ۱۷۴.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۷۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۸۱.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)   ۹۳۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۳۹۹)

۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰
hsi بازدید : 73 دوشنبه 24 آبان 1400 نظرات (0)
پیش بینی قیمت خودرو‌های داخلی در هفته آخر آبان ۱۴۰۰ | تاثیر بازار از لغو افزایش قیمت‌ها
مدیران خودروسازی در بخش گفت‌وگوی خبری تلویزیون و روی آنتن زنده اعلام کردند که تولید و عرضه خودرو را آنقدر بالا می‌برند که فاصله قیمتی میان نرخ کارخانه و بازار حذف شود. اما تمام این حرف‌ها یک مبنا داشت و آن هم مجوز افزایش قیمتی بود که برای خودروسازان صادر شده بود. دیروز اما با دستور رئیس جمهور مجوز افزایش قیمت خودروها لغو شد. اکنون سرنوشت قیمت خودروهای داخلی در بازار به کجا می‌رسد؟

به گزارش شهرآرانیوز، بازار خودرو دچار سرگیجه و سردرگمی است. مصوبه افزایش رسمی قیمت‌ها لغو شده و حالا همه چیز به دستور رئیس جمهور وابسته است. برای همین هنوز مشخص نیست که روند بازار خودرو در هفته آینده چگونه باشد. اما پیش از سردرگمی اخیر در بازار خودرو، روند قیمت‌ها صعودی بود. اما مصوبه افزایش قیمت خودرو چه می‌شود و بازار در هفته‌اخر آبان به چه سمتی می‌رود؟

در هفته سوم آبان، روند قیمت خودرو در بازار افزایشی بود و قیمت برخی از خودرو‌ها در بازار آزاد کمی افزایش داشت. نیمه هفته هم ایران خودرو و هم سایپا، قیمت محصولات خود را رسما گران کردند. افزایش قیمتی که در برخی از محصولات تا ۵۰ میلیون تومان هم می‌رسید.

اما این مصوبه با مخالفت دولت مواجه و لغو شد. اگرچه گفته می‌شود امروز، ۲۱ آبان ماه جلسه ویژه‌ای برای قیمت خودرو در وزارت صمت در حال برگزاری است و مشخص نیست که آیا این جلسه بتواند تغییری در لغو افزایش قیمت خودرو به وجود آورد یا نه.

اگرچه به نظر می‌رسد در هر صورت، قیمت خودرو در هفته اخر آبان ماه افزایشی باشد. اما میزان این افزایش، به خروجی جلسه امروز بستگی دارد.

hsi بازدید : 21 دوشنبه 24 آبان 1400 نظرات (0)

افزایش قیمت‌ خودرو منتفی شد

به دستور رئیس جمهور و باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا قیمت محصولات خود را که طی دو روز اخیر مشمول افزایش قیمت شدند، به قیمت‌های قبل بازگردانند و براین اساس افزایش قیمت خودروهای داخلی منتفی شد. 

به گزارش ایسنا، پس از اتمام دوره شش ماهه از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت برای محصولات خودروسازان، طی دو روز اخیر قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا مشمول افزایش قیمت و براین اساس قیمت‌های جدید برای نیمه دوم سال جاری اعلام شد. 

هرچند که شورای رقابت چندان رضایتی از این تصمیم وزارت صمت مبنی بر ارائه مجوز افزایش قیمت به خودروسازان نداشت، اما اعلام شده است دستور لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط رئیس جمهور صادر شده و وزارت صمت به خودروسازان ابلاغ کرده که قیمت محصولات مشمول افزایش قیمت نشود و به حالت قبل بازگردند. 

این درحالیست که از روز گذشته گروه صنعتی ایران‌خودرو فروش فوق‌العاده محصولات خود با قیمت‌های جدید را به مرحله اجرا درآورد اما حالا این گروه خودروسازی باید قیمت‌ محصولات عرضه شده را به قیمت‌های پیشین برگرداند و احتمالا باید بخشنامه جدید برای بیست و پنجمین فروش فوق‌العاده منتشر کند؛ البته مهلت ثبت‌نام پایان فردا شب (جمعه) به اتمام می‌رسد.

البته شورای رقابت طی چند روز اخیر بیانه‌هایی مبنی براینکه بازار همچنان انحصاری است و قیمت‌گذاری بایستی توسط این شورا صورت گیرد، صادر کرده است.

hsi بازدید : 25 چهارشنبه 19 آبان 1400 نظرات (0)

صبح روز اول دو اثر تاريخي را خواهيد ديد و بعد راهي بازارگردي مي‌شويد پس كفش مناسب داشته باشيد. براي عصر هم به ترتيب پل‌هاي اهواز را بازديد خواهيم كرد كه پشت سر هم و به فاصله كمي از هم قرار دارند و نهايتاً شب راهي لشكر آباد خواهيم شد.


پل سفيد اهواز

پل سفيد اهواز نماد بي‌همتاي اهواز است كه همچنان استوار روي كارون قدعلم كرده است و محل تردد ماشين‌ها است. در كناره‌هاي پل مسير باريكي براي پياده‌روي در دو سمت آن وجود دارد كه مي‌توانيد از آنجا به تماشاي كارون بپردازيد.

http://safarplan.ratablog.com/post-108479.html

hsi بازدید : 33 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)

ارزان‌ترین خودروی هاچ بک بازار ایران کدام است؟ + جدول

در بین خودروهای هاچبک موجود در بازار که هنوز نسخه صفر کیلومتر آنها موجود است، لقب ارزان ترین همچون همیشه متعلق به پراید ۱۱۱ است با اینکه حدود ۲ سال است از تولید آخرین نسخه آن گذشته است و بعد از این خودرو با اختلاف خیلی کمی تیبا ۲ هاچبک حضور دارد. بعد از این دو خودرو محصول دیگر شرکت سایپا یعنی کوییک دنده ای حضور دارد که در مدل ۱۳۹۹ تفاوت قیمت جزیی نسبت به دو خودروی دیگر دارد.

بعد از محصولات ارزان قیمت سایپا مشاهده می‌شود که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با حدود ۷۵ میلیون تومان بیشتر قرار دارد و جایگاه بعدی به برلیانس اچ ۲۲۰ دنده ای اختصاص دارد. درخصوص گرانترین خودروی هاچبک تولید داخلی موجود در بازار به گزینه های نسبتا جالب می‌رسیم.

رنو ساندرو معمولی اتومات که از سال ۱۳۹۸ تولید آن در پارس خودرو متوقف شده است ولی هنوز نسخه‌های صفر کیلومتر آن در بازار پیدا می‌شود قرار دارد. رتبه دوم گرانترین‌ها مربوط به پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک هست که فول ترین مدل در گروه پژو ۲۰۷ به حساب می‌آید. جایگاه سوم هم از آن برلیانس اچ ۳۲۰ اتومات با موتور ۱٫۶۵ لیتر است.

hsi بازدید : 21 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات همراه است.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۱۵ آبان ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات است.

قیمت روز خودروهای داخلی
مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۲۹.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۳۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۲۹۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۳۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۵۱.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۲۹۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۱۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۲۶.۰۰۰.۰۰۰
 تندر۹۰ E۲ ۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۰۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۲.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۳۵.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۳۵.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۴۱.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۳۴.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۵۶.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۶۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی) ۱۴۶.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۵۱.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی) ۱۵۷.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۶۴.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۷۴.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)    ۹۳۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۳۹۹)

۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۴۰۰)

۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰

hsi بازدید : 24 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)
قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان بورس از افزایش قیمت خودرو درب کارخانه تا حد منطقی که مانع زیان‌دیدن خودروسازان شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه روش فعلی قیمت‌گذاری و فروش خودرو تقریباً مورد قبول هیچ‌کس نیست، گفت: نه خودروساز، نه مصرف‌کننده و نه دولت از وضعیت فعلی منفعت می‌برند.

وی افزود: سهامداران خودروسازان هم از وضعیت فعلی ناراضی هستند و ضرر زیادی می‌کنند، بنابراین تصمیمی گرفته شد تا قیمت‌های خودرو نه رشدهای عجیب و غریب داشته باشد، بلکه رشد منطقی در قیمت خودرو درب کارخانه داشته باشیم.

دبیر شورای‌عالی بورس گفت: قیمت خودروی درب کارخانه قرار است به حدی برسد که خودروسازان زیان نبینند.

hsi بازدید : 21 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)
قیمت خودرو امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۰

افزایش قیمت پراید و پژو / تیبا هاچ بک رکورد زد

قیمت خودروهای داخلی در روز یکشنبه ۹ آبان با افزایش قیمت خودورهای پراید و پژو همراه بود. قیمت پراید افزایش یافت و تیبا هاچ سقف قیمتب خود را شکست.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در بازار خودورهای داخلی روز یکشنبه با روند صعودی همراه بود و تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت داشتند.

در گروه خودروهای پراید تنها خودرو پراید ۱۱۱ کاهش قیمت داشت و تمامی مدل‌های پراید با روند صعودی قیمت همراه بودند. همچنین گروه تیبا با افزایش قیمت همراه بود. تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۱۶۴ میلیون تومان رسید که سقف قیمتی خود یعنی ۱۶۳ میلیون تومان را شکست و به بالاترین قیمت خود رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین خودروهای ۲۰۷ اتوماتیک در مدل‌های مختلف با افزایش قیمت دو تا چهار میلیون توامی همراه بودند.ژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ به ۳۲۲ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین خودروهای گروه دنا با افزایش قیمت بازار ۹ آبان را پشت سر گذاشتند.

hsi بازدید : 31 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)

خبر مهم مجلس برای قیمت خودرو

رئیس کمیسیون صنایع مجلس و معادن مجلس گفت: وزیر صمت قول داده که ایده‌ای را برای سامان‌دهی بازار خودروهای داخلی به کمیسیون صنایع و معاون مجلس بیاورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عزت‌الله اکبری تالارپشتی با اشاره به افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع مجلس قول داده که ایده‌ای را برای سامان‌دهی بازار خودروهای داخلی به کمیسیون صنایع و معاون مجلس بیاورد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا در این ایده قرعه‌کشی فعلی خودرو ادامه خواهد یافت گفت: این موضوع جزئی است و بیشتر مربوط به سیاست‌های اجرایی دولت و وزارتخانه است، باید از خودشان در این خصوص بپرسید.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ما هیچ گاه ناامید نبودیم. با تلاش و برنامه‌ریزی، هر مشکلی حل خواهد شد. امیدوارم دولت برنامه خوبی در خصوص سامان‌دهی بازار خودروی داخلی داشته باشد و نگرانی مردم در این حوزه را رفع کند.

تالارپشتی در پایان در خصوص زمان ارائه برنامه سامان‌دهی بازار خودرو از سوی وزارت صمت به مجلس گفت: باید طی هفته‌های آتی این برنامه ارائه شود. ما قول این موضوع را گرفته‌ایم.

hsi بازدید : 25 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با افزایش متوسط ۲ میلیون تومانی همراه است.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۱۱  آبان ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز  با افزایش متوسط ۲ میلیون تومانی همراه است.

قیمت روز خودروهای داخلی
مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۲۹.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۳۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۲۹۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۳۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۵۱.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۲۹۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۱۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۲۶.۰۰۰.۰۰۰
 تندر۹۰ E۲ ۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۰۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۲.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۳۵.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۳۵.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۵۴.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۴۱.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۳۴.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۵۶.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۶۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی) ۱۴۶.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۵۱.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی) ۱۵۷.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۶۴.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۷۴.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)    ۹۳۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۳۹۹)

۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۴۰۰)

۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰

hsi بازدید : 26 شنبه 08 آبان 1400 نظرات (0)

ایران کشور چهار فصلی که در تمام مواقع سال، می توان زیبایی های به خصوصی را در آن مشاهده کرد. هر یک از شهرهای آن، با جاذبه های طبیعی و تاریخی خود، به خوبی نظر هر گردشگری را جلب می کنند که همین موضوع باعث شده تا این کشور، جزو کشورهای توریستی در بین گردشگران شناخته شود. انواع جنگل ها، کوه ها، کویرها و حتی دریاها را می توان در تک به تک شهرها مشاهده ‌کرد و از زیبایی های به خصوص و طبیعی آن ها، لذت برد. کویر اشتهارد هم نمونه ای بارز از این جاذبه های گردشگری به شمار می رود، که در استان کرج واقع شده شده است. این کویر بسیار زیبا یکی از بهترین مکان های گردشگری در کرج است، که هرساله افراد زیادی برای بازدید از آن، به مقصد کرج سفر می کنند‌. حال در ادامه مقاله با مجله مستر بلیط همراه باشید تا تمام نکات و اطلاعاتی که راجع به این‌ کویر چشم ‌گیر را نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهیم.

درباره کویر اشتهارد

درباره کویر اشتهارد

بدون شک کویر گردی، می تواند یکی از بهترین تفریحات سالمی باشد که ممکن هر فردی آن را تجربه کند. حال این کویر گردی اگر در اشتهارد باشد، قطعا افراد هیجان چند برابری را تجربه می کنند. همان طور که در مطالب بالا هم بیان شد، این کویر در نزدیکی کرج واقع شده است. این منطقه، یک مکان دست نخورده با بافت های خاص همانند بقیه کویرهای ایران است که برای کویر گردی بسیار مناسب هستند. شاید با خود بیاندیشید که تفاوتی بین کویر اشتهارد با دیگر کویرهای ایران نیست و همه آن ها جذابیتی مشابه دارند، باید بیان کنیم، اصلا اینگونه نیست. کویر اشتهارد ویژگی هایی دارد که همین موضوع سبب شده است، تا هر ساله افراد زیادی مقصد خود را در شهرستان اشتهارد انتخاب کنند‌. وجود تپه های رنگی در اطراف کویر که دقیقا همانند یک رنگین کمان خاکی هستند، زیبایی های منحصر به فردی می باشند که بدون شک چشم هر بیننده ای را جلب می کنند.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

دسترسی با تمام وسایل نقلیه برای بازدید کویر اشتهارد امکان پذیر است. البته بهتر است برای کویر گویردی و گشت و گذار، از ماشین های مخصوص استفاده نمایید تا ماشین در شن ها گیر نکند. همچنین این منطقه زیبا همان طور که ذکر شد در کرج و شمال شهرستان اشتهارد واقع گردیده است که نام گذاری او هم از همین شهرستان صورت می گیرد. اگر قصد بازدید از این منطقه زیبا را دارید، می توانید با تهیه بلیط اتوبوس به آنجا بروید و از زیبایی های طبیعی خداوند، لذت ببرید.

https://mrbilit.com/mag/eshtehard-desert/

hsi بازدید : 23 دوشنبه 03 آبان 1400 نظرات (0)

اخبار خودروهای داخلی - آخرین و جدیدترین خبر های خودروهای داخلی

سمند گازسوز مجهز به موتور ملی در مقطعی از زمان جز محصولات پر طرفدار گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می‌شد، با کاهش تیراژ تولید محصولات گازسوز توسط ایران خودرو و سایپا، معامله این محصولات به دلیل افزایش بها کاهش یافت. از سمند گازسوز مجهز به موتور ملی مدل ۱۴۰۰ تا دو روز گذشته در بازار با بها ۲۷۸ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بها ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است.

هرچند که خودروسازان داخلی برای تولید این محصولات از وزارت نفت یارانه حمایتی دریافت می‌کنند، اما ظاهرا رقبتی با بهانه عدم تولید اقتصادی خودروهای گازسوز در صنعت خودرو وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت سهم سبد محصولات خودروسازان برای خودروهای گازسوز بسیار کم بوده و این عامل هر روز میزان تقاضا برای این خودروها را افزایش می‌دهد. در ماه جاری باید انتظار افزایش قیمت خودروهای گازسوز را در بازار داشت.

دنا مجدد درحال افزایش قیمت

باتوجه به اینکه خودروهای تولید داخل از حجم و قدرت بالایی برخوردار نیستند، محصولاتی که مجهز به پیشرانه و توان مناسبی باشند در بازار اقبال بیشتری خواهند داشت. دنا پلاس دنده‌ای ساده یکی از این محصولات است، این خودرو مدل ۱۴۰۰ تا هفته گذشته با بها ۳۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شد، اما امروز قیمت آن به ۳۷۴ میلیون تومان رسیده است.

افزایش بها اندک خودروها گویای در پیش گرفتن شیب ملایم گرانی خودرو در بازار است. تولید خودروهای داخلی به دلیل عدم تامین قطعات ناشی از پرداخت طولانی مدت خودروسازان به قطعه سازان منجربه کاهش عرضه خودروهای پر طرفدار به بازار شده است. بیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که اگر دولت از صنعت خودرو حمایت نکند، باتوجه به تولید و عرضه محصولات دو واحد خودروساز آبان ماه را می توان ماه گرانی خودرو معرفی کرد.

hsi بازدید : 23 دوشنبه 03 آبان 1400 نظرات (0)

 قیمت خودرو امروز سوم آبان

افزایش قیمت پارس LX / قیمت خودرو امروز سوم آبان

دیروز دوم آبان بازارهای داخلی تعطیل بودند اما قیمت خودرو در بازار شنبه اول آبان برای خودروهای داخلی نوسان زیادی داشت و تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت داشتند. قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۴ میلیون تومان و قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ به ۳۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار خودرو اول آبان قیمت خودروهای داخلی با نوسان زیادی همراه بود و تعداد زیادی از خودروها افزیش قیمت داشتند. از عوامل افزایش قیمت خودرو در بازار دیروز افزایش قیمت دلار و سیگنال‌هایی از طرف بایدن درباره مذاکرات بود.

قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۴ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ به ۱۳۹ میلیون تومان افزایش یافت. قیمت تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ افزایش یافت و به ۱۶۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۲۰۶ تغییری نداشت. قمیت پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۹۹ به ۳۲۵ میلیون تومان و قیمت پزو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۴۰۰ به ۳۲۸ میلیون تومان افزایش یافت. در مقابل قیمت پژو ۲۰۷ صندوقدار یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت.

پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ با پنج میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۱۰ میلیون تومان رسید. پارس ساده مدل ۱۴۰۰ به ۲۸۳ میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

hsi بازدید : 23 دوشنبه 03 آبان 1400 نظرات (0)

گرانی به جان این ۴ خودرو افتاد

سمند گاز سوز، دنا پلاس، ۴۰۵ اس ال ایکس و ساینا چهار محصول داخلی از ابتدای ماه جاری موتور افزایش قیمت را با شیب ملایم گرم کردند و احتمالا این ماه وضعیت بازار خودرو نسبت به ماه دیگر آشفته‌تر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، تولید خودرو توسط تولیدکنندگان دولتی و خصوصی از ابتدای سال جاری تاکنون اوضاع مناسبی ندارد. کاهش تیراژ تولید، افزایش زیان انباشت، تعطیلی قطعه سازان و پایین آمدن توان خرید منجربه شده بازار خودرو بیش از گذشته با اوضاع بدتری مواجه شود.

واردات خودرو یا جهش افزایش تیراژ حتی با عرضه ۱۴۵ هزار خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان قطعا پاسخگو نیاز بازار داخل نخواهد بود. نیاز بازار خودرو کشور سالانه یک تا یک و نیم میلیون دستگاه است، با گذشت ۸ ماه از سال جاری صنعت خودرو نتوانستنه به مرز ۶۰۰ هزار دستگاه عرضه برسد، این روند با احتساب افزایش قیمت خودرو بزودی ترمز توقف تولید را فعال خواهد کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در آبان ماه نسبت به سه سالی که از تحریم‌های ظالمانه علیه کشور می‌گذرد، قطعا بسیار سخت‌تر خواهد بود، با گذشت یک روز از ماه جاری افزایش بها مجدد خودروها به چشم می خورد و شیب ملایم افزایش بها مجدد آغاز شده است.

hsi بازدید : 20 چهارشنبه 28 مهر 1400 نظرات (0)

جدول | جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی؛ ۲۸ مهر ۱۴۰۰

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با نوسان محدود همراه است.


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  بر اساس معاملات انجام شده امروز (۲۸ مهر ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز  با نوسان  همراه است.

قیمت روز خودروهای داخلی
مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۲۶.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۳.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۵۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۲۹۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۲۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۱۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۲۳.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر۹۰ E۲ ۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۱۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۳۶.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۲.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی)۱۴۰۰ ۳۲۵.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۳۳.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۵۴.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۳۹.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۳۴.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۵۲.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۵۸.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی ) ۱۴۲۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی )۱۴۰۰ ۱۴۸.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۵۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۴۰۰ ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۶۳.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)   ۹۴۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۲۷۲.۰۰۰.۰۰۰۰
ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت
۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰

جدیدترین قیمت خودرو های وارداتی در بازار

همچنین بر اساس مشاهدات میدانی  قیمت خودروهای خارجی در کشور، با نوسانات جزئی در نرخ  همراه است.

 قیمت روز خودرو های خارجی 
مدل خودرو قیمت (تومان)
  رنو کولئوس ۲۰۱۸ ۲.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تلیسمان ۲۰۱۸ ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی ASX فول ۲۰۱۸

۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تویوتا CH-R تمام چرخ متحرک لانچ  ۲۰۱۸ ۱.۸۳۰.۰۰۰.۰۰۰
  تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۸ (الفطیم) ۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اپتیما ۲۰۱۷ ۱.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
  کیا سورنتو ۲۰۱۸ ۳.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ ۱.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
  هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ هیبرید +GLS ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
  هیوندای النترا ۲۰۱۸ ۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
  هیوندای سانتافه . فول . ۶ رادار ۲.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس NX۳۰۰ H هفت کلید ۲۰۱۷ ۳.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
نیسان جوک (اسپورت) ۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
hsi بازدید : 25 چهارشنبه 28 مهر 1400 نظرات (0)

تازه واردان به گزارش کیفی خودروهای داخلی در شهریور ماه

پس از توقف تولید پژو ۲۰۰۸ با پنج ستاره کیفی، دناپلاس توربو اتوماتیک تنها خودرو با این سطح کیفی در جداول ارزیابی بود، حال اما در گزارش ارزیابی شهریور ماه حضور دو خودرو جدید دیگنتی شرکت بهمن‌موتور و تارا ایران‌خودرو دیده می‌شود که به ترتیب پنج ستاره و چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از خودروهای سواری تولیدی در شهریور ماه خودروسازان داخلی، با کیفیت‌ترین خودرو دناپلاس توربواتوماتیک ایران‌خودرو و دیگنتی بهمن‌موتور با کسب پنج ستاره کیفی هستند و پس از آن هشت خودرو چهار ستاره ( با ورود تارا به ارزشیابی‌های کیفی) و ۱۹ خودرو سه ستاره قرار گرفته‌اند؛ کم‌کیفیت‌ترین خودروی تولید خودروسازان داخلی در بخش سواری،  MVM X۳۳ S  مدیران‌خودرو شناخته شده است که همچنان دو ستاره تولید می‌شود.  

طبق ارزیابی صورت گرفته در سطح قیمتی ۱ تنها به خودرو تیگو ۷ مدیران‌خودرو اشاره شده که سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص داده است.   

در خودروهای در سطح قیمتی ۲، محصول تازه گروه بهمن موتور (دیگنتی) پنج ستاره و هایما S۷ اتوماتیک (ایران‌خودرو خراسان) چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌ و در رده خودروهای باکیفیت قرار گرفته‌اند.

پس از آن‌ها در این سطح قیمتی، محصولاتی همچون جک S۳ و جک S۳ (بهمن موتور)، تیگو ۵ و آریزو ۵ توربو (مدیران‌خودرو) و SWM G۰۱ (سیف‌خودرو) سه ستاره‌ای شده‌اند.  

در سطح قیمتی ۲، MVM X۳۳ S تنها محصول دو ستاره کیفی گزارش‌ ارزیابی کیفیت سواری‌های تولیدی شهریور ماه ۱۴۰۰ است.

در ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید شهریور ماه، مجدد  خبری از خودروهای در گروه قیمتی ۳ نیست؛ این درحالیست که در ارزیابی تیرماه امسال، تنها به برلیانس H۳۳۰  اتوماتیک با سه ستاره کیفی اشاره شده بود. 

در سطح قیمتی ۴ نیز در میان خودروهای سواری تولیدی همانطور که اشاره شد، همچنان در صدر جدول دناپلاس توربواتوماتیک با پنج ستاره کیفی قرار گرفته و  پس از آن پژو ۲۰۷ در سه مدل ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما، ۲۰۷ اتوماتیک و ۲۰۷ دنده‌ای، تارا و دناپلاس موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند.  

hsi بازدید : 24 چهارشنبه 28 مهر 1400 نظرات (0)

خودرو , گروه صنعتی ایران خودرو , گروه خودرو سازی سایپا ,

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین 1 تا 5 ستاره کیفی را به آنها اختصاص می‌دهد. هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است.

براساس این گزارش در شهریورماه 1400 در گروه خودرو‌های سبک، بخش وانت و در لیست قیمتی 2، وانت‌های کارا 2000 تک کابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دو کابین تیپ 3 از تولیدات شرکت بهمن موتور و خودرو سایپا 151 شرکت سایپا بن‌رو موفق به کسب سه ستاره کیفی شده‌اند.

همچنین وانت‌های نیسان تک سوز آپشنال و نیسان دوگانه سوز آپشنال از محصولات شرکت زامیاد هر کدام یک ستاره کیفی به دست آوردند.

در لیست قیمتی یک گروه وانت نیز وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی (ایران خودرو دیزل) 4 ستاره کیفی را از آن خود کرد و وانت پیکاپ UAZ شرکت سروش دیزل مبنا نیز سه ستاره کیفی به دست آورد.

در گروه سبک، بخش سواری و در لیست قیمتی یک، خودرو تیگو 7 تولید شده در شرکت مدیران خودرو سه ستاره کیفی دریافت نموده است. همچنین در لیست قیمتی 2، هایما S7 اتوماتیک ایرانخودرو خراسان چهار ستاره کیفی را از آن خود نمود.

JAC_S5 و JAC_S3 کرمان موتور در این لیست قیمتی سه ستاره‌ای شدند. SWM G01 شرکت سیف خودرو، تیگو 5 و آریزو 5 توربو مدیران خودرو نیز سه ستاره کیفی به دست آوردند.

در این گروه و این کلاس قیمتی خودروی دیگنیتی شرکت بهمن موتور 5 ستاره کامل کیفی را از آن خود کرد و MVM XS33 مدیران خودرو نیز دو ستاره کسب کرد.

همچنین در کلاس قیمتی چهار، دنا پلاس توربو اتوماتیک شرکت ایران خودرو 5 ستاره کامل کسب کرد و خودرو‌های پژو 207، پژو 207 اتوماتیک و دنا پلاس از ایران خودرو و پژو 207 اتوماتیک پانورمای شرکت ایران خودرو نیز هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند.

در این لیست قیمتی رانا پلاس، پژو 206 و دنا همگی از محصولات ایران خودرو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و پژو پارس اتوماتیک ایران خودرو کرمانشاه نیز سه ستاره‌ای شدند. در این لیست، سمند و سورن پلاس ایرانخودرو تبریز، پژو پارس ایران خودرو خراسان، پژو پارس ایران خودرو کرمانشاه، پژو پارس ایران خودرو، پژو پارس ایران خودرو مازندران، پژو پارس ایران خودرو فارس همگی 3 ستاره کیفی را از آن خود کردند.

همچنین پژو 405 ایرانخودرو خراسان سه ستاره کیفی کسب کرد و تارای ایرانخودرو موفق به کسب 4 ستاره کیفی شد. در سطح قیمتی پنج نیز کوییک سایپا 4 ستاره به دست آورد. در این سطح قیمتی کوییک R پارس خودرو، تیبا 2 شرکت سایپا و همچنین ساینای پارس خودرو موفق به دریافت 3 ستاره کیفی شدند.

ساینای شرکت سایپا سیتروئن و تیبای شرکت سایپا سیتروئن نیز 3 ستاره دریافت نمودند. کوییک S شرکت سایپا 4 ستاره و ساینا S پارس خودرو نیز 3 ستاره به دست آوردند.

hsi بازدید : 24 دوشنبه 19 مهر 1400 نظرات (0)

 ستاره ایران خودرو جزء استانداردترین خودروهای داخلی است

تارا اولین خودروی ایرانی دارای امکانات هدایت پذیری/ ستاره ایران خودرو جزء استانداردترین خودروهای داخلی است

علی رحیمی با اشاره به تحویل خودروی تارا با گیربکس اتوماتیک در پاییز امسال، عنوان کرد: در حال حاضر فرآیندهای دقیق کیفی این خودرو طی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با بیان این‌که برای نخستین بار است که خودروی داخلی به مجموعه قابلیت ها و امکانات هدایت پذیری از جمله سامانه های ESC،TCS ، HSA مجهز شده، گفت: علاوه بر استحکام بدنه که در آزمون‌ها نتایج خوبی کسب کرده، برای اولین بار است که تست محافظت از عابر پیاده در تصادفات بر روی هر دو نسخه دستی و اتوماتیک تارا انجام شده و از قابلیت‌های این محصول به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش ایکوپرس علی رحیمی با اشاره به تحویل خودروی تارا با گیربکس اتوماتیک در پاییز امسال، عنوان کرد: در حال حاضر فرآیندهای دقیق کیفی این خودرو طی می شود. موضوعات مربوط به کالیبراسیون موتور با گیربکس شش سرعته نیز نهایی شده و آزمون‌های صحه‌گذاری، مصرف سوخت و آلایندگی را طی می‌کند تا به زودی با تکمیل تمامی فرآیندهای کیفی، خودرو به مشتریان تحویل داده شود.

وی با اشاره به این‌که در مقایسه با گیربکس دستی، ویژگی‌های متعددی به گیربکس اتوماتیک افزوده شده، بیان کرد: گیربکس تارا اتوماتیک شش سرعته بوده و یکی از انواع گیربکس‌های مناسبی است که بر روی خودروی دنا پلاس توربو نیز قرار گرفته است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به دیگر امکاناتی که تارا اتوماتیک به آن‌ها تجهیز شده، اظهار کرد: دوربین دید عقب، رینگ 16 اینچ آلومینیومی و نیز قابلیت هایی نظیر برخورداری از چهار ایربگ از جمله امکانات تارا اتوماتیک است.

به گفته وی، در این خودرو سنسور نور و باران تعبیه شده که برای نخستین بار است این امکان در محصولات ایران خودرو به کار می رود.

رحیمی افزود: سیستم ورود بدون کلید (کی لس) نیز در تارا اتوماتیک تعبیه شده و این قابلیت نیز برای نخستین بار است که محصولات ایران خودرو به آن تجهیز می شود.

وی با اشاره به سایر امکانات این محصول در مقایسه با تارا دستی، خاطرنشان کرد: آیینه های برقی تبدیل به آیینه های تاشوی برقی شده است. صندلی های راننده و سرنشینان برقی و سانروف نیز به خودرو اضافه شده است، صندلی ها در نسخه جدید تارا، چرم و پارچه خواهد بود.

hsi بازدید : 22 دوشنبه 19 مهر 1400 نظرات (0)

دست مافیا پشت صنعت خودروسازی

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم گفت: تا دست مافیای از صنعت خودرو قطع نشود، قیمت خودرو سر و سامان پیدا نخواهد کرد. ما دست مافیا پشت صنعت خودروسازی را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، هشتمین طرح پیش‌فروش یکساله محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در حالی از (چهارشنبه/۱۴ مهرماه) به مرحله اجرا در آمده که از مبلغ پیش پرداخت کاسته شده است؛ دلیل این موضوع می‌تواند مصوبه آخر شورای رقابت مبنی بر "عدم مشمولیت تورم برای پیش‌پرداخت مبلغ خودرو" باشد تا در موعد تحویل خودرو، مبلغ بیشتر باقی‌مانده از وجه خودرو مطابق تورم محاسبه شود.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این موضوع گفت: همه عواملی که در بحث قیمت خودرو تأثیر داشته و دارند از مجلس گرفته تا دولت، باید کاری کنند که استفاده ار خودروی با کیفیت و ارزان ایرانی کام ملت ایران را شیرین کند. قیمت های جهشی افزایش خودرو باید دست کم به وضعیت سابق بازگردد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با اشاره به اقدامات وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازار سیمان گفت: ایشان اتفاقات مبارکی در این زمینه رقم زدند و قیمت سیمان را پایین آوردند. ایشان می‌توانند در زمینه خودرو هم اقدامات جهادی انجام دهند. وقتی کاهش قیمت سیمان را مشاهده کردیم متوجه شدیم که کسانی که شعار می‌دهند که در نظام جمهوری اسلامی ایران قیمت‌ها پایین نمی‌آید، صرفا شعار می‌دهند.

نماینده مردم ملکان در مجلس یازدهم گفت: با روی کار آمدن مدیران انقلابی و جهادی، اراده اصلی نظام تحقق پیدا می‌کند و بازار تحت تأثیر قرار می‌گیرد. همه کالاهای مورد نیاز مردم اعم از خودرو کاهش پیدا خواهد کرد. در ماجرای سیمان هم اتفاقاتی مشخصی رخ داد. در وهله اول، نظارت دقیقی روی تولید و عرضه این محصول به وجود آمد. در وهله دوم، دست مافیا از بازار سیمان قطع شد.

موسوی با بیان اینکه تا دست مافیای از صنعت خودرو قطع نشود، قیمت خودرو سر و سامان پیدا نخواهد کرد، گفت: ما دست مافیا پشت صنعت خودروسازی را مشاهده می‌کنیم. یکی از عوامل بی سر و سامانی قمیت خودرو، مافیا هستند. امیدواریم شاهد یک نظارت جدی و تغییر ساختار در زمینه خودرو باشیم.

hsi بازدید : 21 دوشنبه 19 مهر 1400 نظرات (0)

قیمت خودرو امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات نسبی همراه است.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  بر اساس معاملات انجام شده امروز (۱۷ مهر ۱۴۰۰) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز  با نوسان اندک  همراه است.

قیمت روز خودروهای داخلی
مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۲۶.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۲۷۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۲۹۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۸۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۲۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۱۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۲۳.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر۹۰ E۲ ۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۱۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۰۴.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی)۱۴۰۰ ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۳۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۵۴.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۳۸.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۳۳.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۵۷.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی ) ۱۴۱۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی )۱۴۰۰ ۱۴۶.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۴۰۰ ۱۵۶.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۶۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۶۸.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)   ۹۴۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۲۷۲.۰۰۰.۰۰۰۰
ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت
۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰

جدیدترین قیمت خودرو های وارداتی در بازار

همچنین بر اساس مشاهدات میدانی  قیمت خودروهای خارجی در کشور، با نوسانات جزئی در نرخ  همراه است.

 قیمت روز خودرو های خارجی 
مدل خودرو قیمت (تومان)
  رنو کولئوس ۲۰۱۸ ۲.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تلیسمان ۲۰۱۸ ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی ASX فول ۲۰۱۸

۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تویوتا CH-R تمام چرخ متحرک لانچ  ۲۰۱۸ ۱.۸۳۰.۰۰۰.۰۰۰
  تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۸ (الفطیم) ۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اپتیما ۲۰۱۷ ۱.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
  کیا سورنتو ۲۰۱۸ ۳.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ ۱.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
  هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ هیبرید +GLS ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
  هیوندای النترا ۲۰۱۸ ۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
  هیوندای سانتافه . فول . ۶ رادار ۲.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس NX۳۰۰ H هفت کلید ۲۰۱۷ ۳.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
نیسان جوک (اسپورت) ۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
hsi بازدید : 18 شنبه 17 مهر 1400 نظرات (0)

افزایش قیمت خودرو در آغاز هفته سوم مهر / قیمت خودرو امروز ۱۷ مهر

افزایش قیمت خودرو در آغاز هفته سوم مهر / قیمت خودرو امروز ۱۷ مهر

قیمت خودرو در بازار امروز با افازیش قیمت همراه بوده است و تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت داشتند. قیمت پراید ۱۱۱ بعد از یک ماه دوباره به قیمت ۱۵۵ میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز شنبه ۱۷ مهر افزایشی بودند. قیمت پراید ۱۱۱ بعد از یک ماه مجدد قیمت ۱۵۵ میلیون تومان را ثبت کرد. قیمت پراید ۱۵۱ به ۱۵۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

گروه پژو بعد از دو روز ثبات نسبی قیمت با افزایش قیمت همراه شدند. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو به ۲۴۷ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ پنج به ۲۹۶ میلیون تومان رسیدند. تمامی مدل‌های پژو ۲۰۷ با افزایش یک تا سه میلیون تومانی همراه بودند.

پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ به ۳۰۵ میلیون تومان افزایش یاقت. در مقابل قیمت خودروهای دنا و تیبا تغییر قیمت نداشتند و با ثبات قیمت هفته سوم مهر را آغاز کردند.

فروش خودروهای خارجی صفر شد / خودرو بخریم یا نخریم؟

با آنکه دولت بارها مخالفت خود نسبت به واردات خودرو را اعلام کرده اما فروشندگان خودرو همچنان نسبت به واردات خودروهای خارجی خوشبین هستند. هم خریداران و هم فروشندگان دست نگه داشته‌اند تا تکلیف مصوبه مجلس مشخص شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد فعلا خریداری در بازار خودرو وجود ندارد. هر چند تعداد فروشندگان در بازار خودرو همچنان زیاد است اما فعلا همه منتظر مانده‌اند و کسی خودرویی معامله‌ای نمی‌کند. حتی فعالان بازار می‌گویند دلال‌ها از این بازار عقب‌نشینی کرده‌اند.

آینده بازار خودرو چه می‌شود؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به پیش‌بینی خود درباره آینده بازار خودرو بیان کرد: قیمت خودرو در هفته سوم مهر بستگی به تصمیم دولت درباره طرح واردات خودرو دارد. فعلا مردم خودرو نمی‌خرند و پیش‌بینی می‌شود به دلیل رکود بازار، قیمت خودرو در هفته پیش‌ رو ثابت بماند.

پیش از این نیز ایرنا به نقل از یک نمایشگاه‌دار خودرو در تهران نوشته بود: «اکنون به‌ جز اندک خرید و فروش‌هایی که افراد نیازمند پول انجام می‌دهند، معاملات در بازار به صفر رسیده است.»

هر چند هفته گذشته وزارت صمت آب پاکی را روی دست مردم ریخت اما همچنان بازار در بلاتکلیفی به سر می‌برد. در روزهای اخیر سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت گفته بود «در شرایطی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است، واردات خودرو می‌تواند مفید باشد اما تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم، اشتباه است.»

با آن که دولت سیزدهم وعده ساماندهی بازار خودرو را داده بود اما باید دید در روزهای آینده به این وعده‌های مطرح شده چقدر عمل می‌شود؟

hsi بازدید : 22 شنبه 17 مهر 1400 نظرات (0)

مبلغ وام: ۱۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۱۷.۷۰۲.۲۵۶ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۳.۷۲۷.۴۴۷ تومان

مبلغ وام: ۲۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۳۵.۴۰۴.۵۱۱ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۶.۴۰۹.۸۹۵ تومان

مبلغ وام: ۳۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۵۳.۱۰۶.۷۶۷ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۹.۰۹۲.۳۴۲ تومان

مبلغ وام: ۴۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۷۰.۸۰۹.۰۲۳ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۱۱.۷۷۴.۷۸۹ تومان

مبلغ وام: ۵۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۸۸.۵۱۱.۲۷۸ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۱۴.۴۵۷.۲۳۶ تومان

مبلغ وام: ۶۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۱۰۶.۲۱۳.۵۳۴ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۱۷.۱۳۹.۶۸۴ تومان

شرایط دریافت وام با اقساط 12 ماهه برای خرید خودروی داخلی

مبلغ وام: ۱۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۹.۳۱۱.۳۷۷ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۵.۹۳۲.۶۷۱ تومان

مبلغ وام:۲۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۱۸.۶۲۲.۷۵۵ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۱۰.۸۲۰.۳۴۱ تومان

مبلغ وام: ۳۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۲۷.۹۳۴.۱۳۲ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۱۵.۷۰۸.۰۱۲ تومان

مبلغ وام: ۴۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۳۷.۲۴۵.۵۱۰ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۲۰.۵۹۵.۶۸۳ تومان

مبلغ وام: ۵۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۴۶.۵۵۶.۸۸۷ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۲۵.۴۸۳.۳۵۴ تومان

مبلغ وام: ۶۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۵۵.۸۶۸.۲۶۴ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۳۰.۳۷۱.۰۲۴ تومان

شرایط دریافت وام با اقساط 24 ماهه برای خرید خودروی داخلی

مبلغ وام: ۱۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۵.۱۳۸.۵۶۵ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۱۰.۱۰۰.۴۰۸ تومان

مبلغ وام: ۲۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۱۰.۲۷۷.۱۳۰ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۱۹.۱۵۵.۸۱۶ تومان

مبلغ وام: ۳۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۱۵.۴۱۵.۶۹۵ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۲۸.۲۱۱.۲۲۴ تومان

مبلغ وام: ۴۰۰ میلیون تومان

  • مبلغ هر قسط: ۲۰.۵۵۴.۲۶۰ تومان
  • مبلغ پیش پرداخت: ۳۷.۲۶۶.۶۳۲ تومان
hsi بازدید : 24 شنبه 17 مهر 1400 نظرات (0)

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با ثبات نسبی همراه است.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۱۶ مهر ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز  با نوسان اندک  همراه است.

قیمت روز خودروهای داخلی

مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۲۶.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX  ۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس ساده  ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۲۷۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۴۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۲۹۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ ۲۸۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار( v۸(۱۴۰۰ ۳۰۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک(۱۴۰۰) ۴۲۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۱۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۲۳.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر۹۰ E۲ ۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۱۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی) ۳۰۴.۰۰۰.۰۰۰
دنا  معمولی (رینگ فولادی)۱۴۰۰ ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۳۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو  ۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۵۴.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۳۸.۰۰۰.۰۰۰
 سایپا ۱۳۲(۱۳۹۸) ۱۳۳.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۵۷.۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی ) ۱۴۱۰۰۰.۰۰۰
تیبا(رینگ فولادی )۱۴۰۰ ۱۴۶.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲(رینگ فولادی ) ۱۴۰۰ ۱۵۶.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۶۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای  ۱۴۰۰ ۱۶۸.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)   ۹۴۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک  ۲۷۲.۰۰۰.۰۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت

۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰

جدیدترین قیمت خودرو های وارداتی در بازار

همچنین بر اساس مشاهدات میدانی  قیمت خودروهای خارجی در کشور، با نوسانات جزئی در نرخ  همراه است.

 قیمت روز خودرو های خارجی 

hsi بازدید : 38 یکشنبه 11 مهر 1400 نظرات (0)

باغملک یکی از شهرستان های استان خوزستان به شمار می رود که در حین قدمتی که دارد از طبیعتی بکر و بی نظیر برخوردار است. این شهرستان در شرق استان خوزستان قرار دارد و مرکز آن شهر باغملک است. شهرستان باغ‌ملک از شمال به شهرستان ایذه، از شمال غربی به شهرستان مسجد سلیمان، از غرب به شهرستان هفتکل، از جنوب غربی به شهرستان رامهرمز، از شرق به شهرستان دزپارت، از جنوب شرقی به شهرستان کهگیلویه و از جنوب به شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد محدود می شود. شهرستان باغ ملک منطقه‌ای کوهستانی محسوب می شود که با کوه‌های بادرنگان در شمال و کوه‌های زرین و دیوانه در جنوب احاطه شده است. مهم‌ترین پوشش گیاهی منطقه را درختان بلوط و افرا تشکیل می‌دهند و در بعضی مناطق سروهای تنومندی نیز دیده می شود. این منطقه علی رغم اینکه در استان گرم خوزستان قرار دارد دارای آب و هوایی معتدل و در همه  فصول می شود به آن سفر کرد. از جاذبه های متنوعی که در این شهرستان وجود دارد می توان به روستاهای زیبای مال آقا، رباط (حضرت سلیمان)، لالب، ابوالعباس (بلواس)، قلعه محمد تقی خان چهارلنگ، قلعه اقبال، قلعه علاء در روستای علاء، کاروانسرای ارغوانی، محوطه‌های باستانی و آبشارهای قلعه تل اشاره کرد.

معرفی آبشارهای قلعه تل

راه های دسترسی به آبشارها

برای اینکه بتوانید از این منطقه دیدن کنید در ابتدا باید بلیط اتوبوس باغملک را به صورت آنلاین و کمترین زمان از مستر  بلیط خرید کنید و سپس به شهر باغملک بروید. پس از آن سوار خودرو های حمل و نقل عمومی که به شهر قلعه تل شوید و به این شهر سفر کنید و از آنجا به این محوطه بروید. اگر با خودرو شخصی سفر می کنید که باید در همان ابتدا در جاده ای قرار بگیرید که به شهر قلعه تل می رود و پس از آن مسیر تنگه را پیاده طی کنید.

https://mrbilit.com/mag/ghale-tol-waterfalls/

hsi بازدید : 32 چهارشنبه 31 شهریور 1400 نظرات (0)

پس از نهایی شدن طرح ساماندهی خودرو که بر مبنای آن قرار است واردات خودرو بدون تعهدات ارزی از سرگرفته شود در روزهای اخیر خودروهای خارجی بالای یک میلیارد تا خودروهای بیش از 3 میلیارد بین 150 تا 500 هزار تومان کاهش قیمت داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از نهایی شدن طرح ساماندهی خودرو که بر مبنای آن قرار است واردات خودرو بدون تعهدات ارزی از سرگرفته شود در روزهای اخیر منجر به کاهش قیمت خودروهای خارجی شده است، به طوری که روی قیمت خودروهای بالای یک میلیارد تا خودروهای بیش از 3 میلیارد بین 150 تا 500 هزار تومان کاهش قیمت ایجاد کرده است.

در شرایط کنونی چشم انداز بازار این است که تنها این طرح می تواند انحصار موجود در بازار را بشکند به دلیل اینکه به نوعی به تقاضای بیش از عرضه پاسخ می دهد عملا بازار را با پایداری ایجاد می کند، از این رو بسیاری از متقاضیان خودروهای خارجی دست از معامله کشیده اند و منتظر اجرای طرح هستند تا پس از اینکه خودروهای جدید وارد بازار شدند خریدهای خود را انجام دهند.

همین اتفاق باعث شده است رکودی بازار خودروی ایران را در بر بگیرد و احتمال این مساله زیاست که با افزایش عرضه خودروهای خارجی قیمت خودروهای داخلی هم تا حدودی تعطیل شوند زیرا در شرایط کنونی بازار ثبات بیشتری دارد و تقاضا هم تقریبا با میزان عرضه در حالت تعادل قرار گرفته است. البته با توجه به اینکه خودروسازان وعده افزایش تولید در ماه های آینده داده اند اگر این هدفگذاری محقق شود و از طرف دیگر واردات خودرو از سر گرفته شود به طور قطع قیمت خودروهای داخلی هم تعدیل خواهد شد.

hsi بازدید : 19 چهارشنبه 31 شهریور 1400 نظرات (0)

بازار خودرو در مشهد به کما رفت

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: آغاز ریزش قیمت خودروهای خارجی باعث به کما رفتن بازار معاملات اتومبیل در این کلانشهر شده است به گونه‌ای که هم‌اینک هیچ خرید و فروشی در این بخش انجام نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا حیدری با اشاره به اینکه تورم نرخ ارز در دو هفته اخیر قیمت خودروهای خارجی را در بازار ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داده بود و این وضعیت، منجر به رکودی سنگین در بازار خودروی مشهد شده بود، اظهار کرد: پس از طرح برنامه آزاد شدن واردات خودرو، ریزش قیمت این نوع اتومبیل در بازار آغاز شد و چرخه معاملات را در این بخش از تعادل خارج کرد.

وی افزود: هم‌اینک قیمت خودروهای خارجی نسبت به هفته گذشته در بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و باعث شده است که خریداران و فروشندگان خودرو دست نگه دارند تا بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: به طور قطع نرخ خودروهای داخلی نیز تحت تأثیر قیمت خودروهای خارجی کاهش می‌یابد و شرایط برای خرید خودرو متعادل خواهد شد، از سوی دیگر اگر رکود در بازار به همین منوال ادامه پیدا کند، کاهش قیمت خودرو شدت می‌گیرد.

حیدری اضافه کرد: بی‌تردید ریزش قیمت خودرو و افزایش قدرت خرید مردم که رونق بازار را در پی دارد، به نفع نمایشگاه داران خودرو خواهد بود.

پیش از این نیز رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفته بود: آزاد شدن واردات خودرو که از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است می‌تواند باعث کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی در بازار شود. در صورتی که این مهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی لازم را به دست آورد، نه تنها قیمت خودروهای خارجی بلکه بازار خودروهای داخلی نیز تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

hsi بازدید : 24 چهارشنبه 31 شهریور 1400 نظرات (0)

یک فعال صنعت خودرو:

آزاد شدن واردات خودرو تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی ندارد

آزاد شدن واردات خودرو تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی ندارد

ایسنا/کرمانشاه عضو انجمن همگن قطعه سازان کشور معتقد است، آزاد شدن واردات خودرو اگر چه ممکن است باعث کاهش ۳۰ درصدی و حتی بیشتر قیمت خودروهای خارجی در بازار شود، اما تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی نخواهد داشت.

بابک کریمخان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره واردات محدود و مشروط خودروهای خارجی، اظهار کرد: این واردات در برابر صادرات خودرو و قطعات خودرو انجام خواهد شد که امتیاز خوبی برای صنعت خودروسازی کشور به شمار می‌رود.

 وی معتقد است، ورود خودرو و قطعات خودرو ساخت ایران به بازارهای جهانی نشان دهنده رشد کیفی قطعه‌سازان و خودروسازان و توان رقابتی آنها است.

 رئیس انجمن قطعه سازان استان کرمانشاه با بیان اینکه صادرات خودرو و قطعات آن می‌تواند بخشی از زیان انباشته خودروسازان را کاهش دهد، ادامه داد: البته این موضوع به شرطی است که اجازه داده شود خودروسازان با قیمتی که برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد خودروهای خود را صادر کنند، نه آنکه برای صادرات هم مشمول قیمت‌گذاری دستوری شوند و دوباره ضرر کنند.

 کریمخان با بیان اینکه خودروسازان نتوانسته اند در بازارهای داخلی به قیمت متعادل و سودآوری مدنظر خود برسند و با زیان مواجه هستند، یادآور شد: اگر قیمت‌گذاری دستوری برای صادرات خودرو نیز در نظر گرفته شود باعث آسیب به خودروسازان خواهد شد، اما اگر سود مناسب آنها لحاظ شود، به تقویت صنعت خودروسازی کشور کمک خواهد کرد.

وی از تاثیر واردات در برابر صادرات خودرو و قطعات آن بر وضعیت صنعت قطعه سازان کشور هم یاد کرد و خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان هم اگر بتوانند تولیدات خود را در بازارهای خارجی عرضه کنند، بخشی از زیانی که طی چند سال اخیر متحمل شده اند مرتفع خواهد شد.

به گفته عضو انجمن همگن قطعه سازان کشور، از سوی دیگر صادرات قطعات خودرو باعث می‌شود مشکل مداوم و چالش برانگیزی که بین قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی در زمینه مطالبات آنها و همچنین قیمت‌ها وجود داشته تا حدودی رفع شود و قطعه سازان بتوانند تولیدات خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

کریمخان معتقد است، این روند هیچ تاثیری در کمبود خودرو و یا قطعات خودرو در داخل کشور نخواهد داشت.

 وی سپس از تاثیر این طرح بر قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی یاد کرد و افزود: واردات خودرو اگرچه می‌تواند قیمت خودروهای خارجی را کاهش دهد، اما تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی نخواهد داشت.

 وی با بیان اینکه خودروهایی که به داخل کشور وارد خواهد شد به طور میانگین بین ۹ هزار تا ۳۰ هزار دلار قیمت دارد، تاکید کرد: با احتساب مالیات و عوارض گمرکی خودروهایی که به داخل کشور وارد می‌شود بین ۵۰۰ میلیون تا یک و نیم میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

hsi بازدید : 23 شنبه 20 شهریور 1400 نظرات (0)

احتمال کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی

احتمال کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی

در پی طرح پیشنهادی مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی واردات خودرو، پیش‌بینی می‌شود علاوه بر متعادل شدن بازار خودرو، کاهش قیمت‌های ۵۰ تا ۸۰ درصدی برای خودروهای وارداتی هم شکل خواهد گرفت. فرصت دستیابی هر ایرانی به خودرو باکیفیت، متناسب با درآمد و توزیع عادلانه فرصت‌ها از جمله مواردی است که به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو فحوای ماده ۴ به گوش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، همچنان بحث‌ها بر سر آزاد شدن واردات خودرو مطرح است؛ موضوعی که اخیرا از سوی مجلس شورای اسلامی مطرح و در انتظار تصویب است. مجلس  در تلاش است با تصویب طرح واردات خودرو، رانت موجود در این بازار را حذف، بازار را ساماندهی و موج قیمت‌ها را آرام کند.

در شرایط ممنوعیت واردات، خودروهای چینی تنها گزینه‌ افراد طالب خودروهای خارجی است اما قطعا با برداشته شدن این ممنوعیت، پای بسیاری دیگر از شرکت‌ها و خودروها به بازار ایران باز خواهد شد.

این طرح مجلس که با تصویب اولیه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در فاز نهایی تصویب قرار گرفته است و از آن با عنوان "شوک جدید به بازار خودرو" یاد می‌شود، در اصلاحیه ماده ۴ آن ذکر شده است که "هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو، سایر کالاها یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی، هیبریدی یا بنزینی و گازسوز با برچسب انرژی B و بالاتر یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و بالاتر، براساس گواهی‌های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادراتی خود، اقدام کند. "  

hsi بازدید : 29 شنبه 20 شهریور 1400 نظرات (0)

قیمت خودرو می‌شکند؟

بخش زیادی از مردم توان خرید همین خودروهای داخلی را ندارند اما باید توجه داشت که ورود خودروهای خارجی و تنوع محصول در داخل کشور، بخشی از سبد هزینه مشتریانی را پر خواهد کرد که از خودرو وارداتی ناامید شده و به ناچار روی به خودرو داخلی آورده‌اند. بنابراین می‌توان امیدوار بود که با شکسته‌شدن این انحصار، شرایط برای تعدیل قیمت در حوزه خودروهای داخلی نیز فراهم شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: «بیش از سه سال است که واردات خودرو به کشور ممنوع شده و همین موضوع افزایش سرسام‌آور قیمت خودروهای خارجی را به دنبال داشته و اکثر خودروهای صفر کیلومتری که این روزها در نمایشگاه‌های سطح شهر به چشم می‌خورد از اپتیما گرفته تا النترا و کلئوس و ... متعلق به سال ۲۰۱۸ و ماقبل آن است که قیمت‌شان با نرخ امروز دلار به‌شدت بالا رفته است.

حذف انحصار واردات خودرو از طریق نمایندگی‌ها

در این راستا اخیرا کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص ایراد شورای نگهبان به ماده چهار طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو، ماده مذکور را با اصلاحاتی در مسیر آزادسازی مشروط واردات قرار داده است. اعضای کمیسیون صنایع در اصلاحیه ماده چهار، با قید شروطی بر آزادسازی واردات خودرو تاکید کرده‌اند. در اصلاحیه ماده چهار کمیسیون صنایع آمده است که هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام‌برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی B و بالاتر یا دارای شاخص ایمنی سه‌ستاره یا بالاتر بر اساس گواهی‌های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادراتی اقدام کند. به این ترتیب نص صریح این ماده اولا بر حذف انحصار واردات خودرو از طریق نمایندگی‌هاست و دوم این که واردات در ازای صادرات انجام خواهد شد. این طرح از آنجا مهم است که در سه سال گذشته به نوعی با ممنوعیت واردات خودرو یک انحصار شدید در حوزه خودروهای وارداتی ایجاد شده است.

hsi بازدید : 26 شنبه 20 شهریور 1400 نظرات (0)

اقتصاد نیوز : به گفته فعالان بازار خودرو در صورت تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو شاهد افت چشمگیر قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.
عاملی که موجب شده تا خریداران و فروشندگان درحال حاضر وارد بازار نشوند و بازار فاز انتظاری به خود گیرد.
آخرین خبرها از بازار خودروهای داخلی

به گفته فعالان بازار خودرو‌ رصد بازار خودرو در هفته اخیر نشان دهنده آن است که در این هفته بازار دلار دست از سرکشی برنداشت و با نوسان بسیار در بازار عرضه شد. نوسانی که در روزهای پایانی هفته به افزایش قیمت منجر شد، اما این نوسان برخلاف هفته های گذشته نتوانست بازار خودرو را چندان تحت تاثیر قرار دهد و خودروهای داخلی اینبار بدون توجه به افزایش قیمت دلار و چشم انتظار مجلس هفته سپری شده را با نوسان اندک به پایان رساندند.

با این شرایط می توان گفت بازار خودرو در سومین هفته شهریور ماه۱۴۰۰ با وجود برخی نوسانات اندک کاملا بلاتکلیف بود. برخی این بلاتکلیفی را بر خلاف هفته‌های پیش که ناشی از عوامل سیاسی چون تحولات مذاکرات احیای برجام بود، را نشات گرفته از باز شدن پرونده طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس می‌دانستند ، عامل مهمی که سردرگمی خریدارن و فروشندگان را به همراه داشت.

hsi بازدید : 25 شنبه 13 شهریور 1400 نظرات (0)

شورای رقابت این هفته از مصوبه‌ای رونمایی کرد که بر اساس آن تنها خودروهایی اجازه پیش‌فروش دارند که قیمت نهایی آنها مشخص شده است و پیش‌فروش خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده ممنوع است.

خودروامتیاز ویژه برای خریداران خودروهای داخلی

براساس مصوبه جدید شورای رقابت «در زمان پیش‌فروش خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش‌پرداخت آن انجام شده مشمول هیچ‌گونه تورم احتمالی نمی‌شود و فقط بقیه سهم باقی‌مانده مشمول تورم بخشی احتمالی است.»

بر اساس این مصوبه اگر فرد هنگام پیش‌فروش خودرو، ۳۰ درصد مبلغ روز خودرو را پرداخت کند، در زمان تحویل قیمت خودرو هر چقدر که گران شده باشد، خودروساز باید ۳۰ درصد قیمت روز را کسر کرده و مابقی را از خریدار دریافت کند.

 

 

      برای همین بر اساس این مصوبه تنها پیش‌فروش خودروهایی مجاز است که قیمت آن تعیین شده باشد و پیش‌فروش خودروهایی که قیمت آنها مشخص نیست، ممنوع است.

      چگونه بهترین سهم‌ها را انتخاب کنیم؟ (آموزش رایگان تابلوخوانی)
      به صورت رایگان در کلاس‌های تحلیل بنیادی کارگزاری مفید شرکت کنید!
      آموزش رایگان تحلیل تکنیکال
      از اسنپ مارکت به صرفه خرید کن!

      اما با این مصوبه در شرایط فعلی برای پیش‌فروش کدام خودروها محدودیت وجود دارد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون قیمت همه خودروهای تولیدو پیش‌فروش شده توسط ایران خودرو و سایپا مشخص است. به همین دلیل محدودیت و ممنوعیت خاصی برای پیش‌فروش این خودروها وجود ندارد.

       

      اما برای مثال سال گذشته ایران خودرو طرح پیش‌فروش خودروی تارا را برگزار کرد. آن هم در زمانی که قیمت کارخانه خودروی تارا توسط این خودروساز مشخص نشده بود و فقط مبلغی برای پیش‌پرداخت این خودرو اعلام شده بود.

      به عبارتی مشخص نبود که قیمت کارخانه این خودرو زمان پیش‌فروش خودرو چقدر است. بر این اساس اگر مصوبه شورای رقابت سال گذشته تصویب شده بود پیش‌فروش خودروی تارا امکان‌پذیر نبود.

      اما در شرایط فعلی قیمت کارخانه خودروهای تولیدی مشخص است و پیش‌فروش‌ها با محدودیت جدید مواجه نیست.

      نقد مصوبه شورای رقابت

      اما این مصوبه شورای رقابت خوب است یا بد؟ برخی معتقدند که این مصوبه شورای رقابت یک امتیاز مهم برای خریداران خودرو است. اما احتمالا برای خودروسازان چندان خوشایند نباشد. چون برخی معتقدند یکی از دلایل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده این است که آنها منتظرند قیمت خودرو افزایش پیدا کند. اما با این مصوبه هر تاخیری به ضرر خودروسازان تمام می‌شود. چون پیش‌پرداخت اولیه مشمول تورم نمی‌شود.

      به همین دلیل گفته می‌شود مصوبه جدید شورای رقابت، تاخیرهای مکرر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده را کاهش می‌دهد.

      hsi بازدید : 22 شنبه 13 شهریور 1400 نظرات (0)

      شورای رقابت از مصوبه‌ ای رونمایی کرد که بر اساس آن تنها خودروهایی اجازه پیش‌ فروش دارند که قیمت نهایی آنها مشخص شده است و پیش‌ فروش خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده ممنوع است.

      شرایط جدید پیش فروش خودروهای داخلی اعلام شد

      به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، براساس مصوبه جدید شورای رقابت «در زمان پیش‌ فروش خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش‌ پرداخت آن انجام شده مشمول هیچ‌ گونه تورم احتمالی نمی‌ شود و فقط بقیه سهم باقی‌ مانده مشمول تورم بخشی احتمالی است.»

      بر اساس این مصوبه اگر فرد هنگام پیش‌فروش خودرو، ۳۰ درصد مبلغ روز خودرو را پرداخت کند، در زمان تحویل قیمت خودرو هر چقدر که گران شده باشد، خودروساز باید ۳۰ درصد قیمت روز را کسر کرده و مابقی را از خریدار دریافت کند.

      برای همین بر اساس این مصوبه تنها پیش‌فروش خودروهایی مجاز است که قیمت آن تعیین شده باشد و پیش‌فروش خودروهایی که قیمت آنها مشخص نیست، ممنوع است.

      اما با این مصوبه در شرایط فعلی برای پیش‌فروش کدام خودروها محدودیت وجود دارد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون قیمت همه خودروهای تولیدو پیش‌فروش شده توسط ایران خودرو و سایپا مشخص است. به همین دلیل محدودیت و ممنوعیت خاصی برای پیش‌فروش این خودروها وجود ندارد.

      اما برای مثال سال گذشته ایران خودرو طرح پیش‌فروش خودروی تارا را برگزار کرد. آن هم در زمانی که قیمت کارخانه خودروی تارا توسط این خودروساز مشخص نشده بود و فقط مبلغی برای پیش‌پرداخت این خودرو اعلام شده بود.

      به عبارتی مشخص نبود که قیمت کارخانه این خودرو زمان پیش‌فروش خودرو چقدر است. بر این اساس اگر مصوبه شورای رقابت سال گذشته تصویب شده بود پیش‌فروش خودروی تارا امکان‌پذیر نبود.

      اما در شرایط فعلی قیمت کارخانه خودروهای تولیدی مشخص است و پیش‌فروش‌ها با محدودیت جدید مواجه نیست.

      نقد مصوبه شورای رقابت

      اما این مصوبه شورای رقابت خوب است یا بد؟ برخی معتقدند که این مصوبه شورای رقابت یک امتیاز مهم برای خریداران خودرو است. اما احتمالا برای خودروسازان چندان خوشایند نباشد. چون برخی معتقدند یکی از دلایل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده این است که آنها منتظرند قیمت خودرو افزایش پیدا کند. اما با این مصوبه هر تاخیری به ضرر خودروسازان تمام می‌شود. چون پیش‌پرداخت اولیه مشمول تورم نمی‌شود.

      به همین دلیل گفته می‌شود مصوبه جدید شورای رقابت، تاخیرهای مکرر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده را کاهش می‌دهد.

      تعداد صفحات : 3

      اطلاعات کاربری
    • فراموشی رمز عبور؟
    • آرشیو
      آمار سایت
    • کل مطالب : 119
    • کل نظرات : 0
    • افراد آنلاین : 1
    • تعداد اعضا : 0
    • آی پی امروز : 14
    • آی پی دیروز : 8
    • بازدید امروز : 47
    • باردید دیروز : 10
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل دیروز : 0
    • بازدید هفته : 130
    • بازدید ماه : 392
    • بازدید سال : 1,531
    • بازدید کلی : 31,049