loading...
اخبار خودرو های داخلی
hsi بازدید : 42 شنبه 22 آذر 1399 نظرات (0)

تهران- ایرنا- بررسی خبرنگار ایرنا از بازار خودروی پایتخت حاکی از سرعت گرفتن سقوط قیمت‌ها در چند روز گذشته است. رییس انجمن نمایشگاه داران خودروی پایتخت می‌گوید: قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در روز جاری (یکشنبه، ۱۸ آبان‌ماه) کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی را نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ثبت کرده است.

 
 
 
hsi بازدید : 49 شنبه 22 آذر 1399 نظرات (0)

به‌رغم آنکه بازار خودرو ایران پتانسیل بسیار بالایی در بخش تقاضا دارد، اما به‌دلیل انحصار موجود در بازار کشور مشتریان حق انتخاب گسترده ندارند. با این مقدمه به سراغ خودروهای پرفروش بازار طی هشت ماه گذشته می‌رویم. بررسی سهم بازار خودروهای سواری در هشت ماه سال‌جاری نشان می‌دهد پراید 

hsi بازدید : 59 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

تاریخچه

این دژ مستحکم اولین بار در زمان ساسانیان، مانند بسیاری از ابنیه گران بهای دیگر پا گرفت و ساخته شد؛ اما این اسماعیلیان بودند که مقدمات گسترش و مقاوم سازی آن را فراهم کردند. حسن صباح و لشکریانش به منظور براندازی خلافت عباسیان و حکومت مرکزی ایران تلاش های گسترده ای انجام دادند؛ ابتدا مخفیانه و سپس آشکارا به خریداری یا تصرف قلعه هایی در اطراف و اکناف مملکت پرداختند. در اثنای قرن پنجم آن ها شاهدژ را به تصرف خود درآورده و با جمعیت تخمینی 3000 نفری  تا حدود قرن 7 قمری در آن جا زندگی می کردند.

hsi بازدید : 56 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

چارتر کننده‌ ها تمام بلیط های هواپیما را می‌ خرند تا به مرور زمان آن ها را بفروشند و هر چه به زمان پرواز نزدیک شویم و بلیط ‌ها فروش نرفته باشد، چارتر کننده قیمت بلیط ‌ها را کاهش می ‌دهد. به این ترتیب قیمت بلیط چارتر ارزان تر از بلیط سیستمیمی‌شود. گاهی ممکن است در زمان‌ های پر سفر که بلیط ‌ها به سرعت فروخته می ‌شوند، چارتر کننده لزومی بر کاهش قیمت ‌ها نبیند، بنابراین ممکن است قیمت بلیط چارتر همیشه چندان ارزان نباشد.

 

hsi بازدید : 57 شنبه 24 آبان 1399 نظرات (0)

 

درباره نقش برجسته پل آبگینه

درباره نقش برجسته پل آبگینه

این نقش برجسته به دوران قاجار بر می گردد و جزء معدود نقش برجسته هایی است که در این دوران حکاکی شده است که در نزدیکی شهر کازرون و در روستای پل آبگینه قرار دارد. این نقش برجسته تصویر تیمور میرزا پسر حسین قلی میرزا از نوادگان فتحعلی شاه را نشان می دهد. حسین قلی میرزا فرمانفرما در این زمان حاکم کازرون بود و اداره حکومت این منطقه را بر عهده داشت. این حجاری در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۹۳۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مجله مستر بلیط اطلاعات کامل و جامعی در مورد آثار تاریخی ایران برای شما جمع آوری کرده است، بنابراین اگر به این دست از موضوعات علاقه مند هستید دنبال کردن آن را از یاد نبرید.

hsi بازدید : 64 شنبه 24 آبان 1399 نظرات (0)

خرابه های ماداکتو پایتخت تابستانی عیلامی ها که دیرینگی آنها به عصر ساسانیان بر می گردد، در این شهر قرار دارد و به یک جاذبه گردشگری پرطرفدار تبدیل شده است. البته این تنها جاذبه دره شهر نیست و با توجه به قدمتی که دارد، جاذبه ها و مکان های توریستی زیادی در آن دیده می شود که در ادامه این محتوا به آنها اشاره خواهیم کرد. چنانچه تصمیم دارید از شهر باستانی دره شهر بازدید نمایید، توصیه می کنیم با مجله مستر بلیط همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در خصوص آن بدست آورید.

hsi بازدید : 75 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

درباره بازار تاریخی اهر  

مجموعه بازار تاریخی اهر در شهر اهر از شهرستان های استان آذربایجان از توابع شهر تبریز واقع شده است. این مجموعه معماري متشکل از چند راسته با عملکردهاي متنوع و حجره هاي وابسته است که بطرز هنرمندانه ای در کنار هم جمع آمده اند و به سبب خصوصیات کالبدي و نمادین خود و واقعه ها و حادثه هاي جاري در آن، هویت بخش بوده و مؤجد خاطرات فردي و جمعی در اذهان افراد و جامعه شهري است. این بازار همانند بازار های دیگر شهرهای ایران در مرکز شهر واقع شده است و هسته مرکزی شهر را تشکیل می دهد.

معماری بازار اهر

بازار و راسته هاي روباز منشعب از آن، از عناصر شاخص در بخش قاجاري شهر هستند. دکان ها بعنوان ساده ترین واحدهاي معماري وابسته به بازار، با قرارگیري ارگانیک در جوار یکدیگر، از دروازه هاي ورودي شهر؛ راسته هاي روباز را شکل داده اند که این راسته ها در مرکز شهر به همدیگر بافته شده و یک مرکز تجاري را پدید آورده اند.

بازار همچون بازارهای تاریخی دیگر در گذشته از دیگر بناهای اطراف خود کمی بلندتر بود و به صورت سر اهر پوشیده ساخته شده است. این امر موجب می شد که در فصول سرد سال از سرمای زیاد جلوگیری شود و در تابستان از تابش آفتاب به صورت مستقیم جلوگیری می کند.

همانطور که گفته شد این بازار از بخش ها و راسته های مختلفی تشکیل شده است که شامل سرا، راسته، تیمچه و چارسوق می شود. این بخش ها هر کدام در قسمتی واقع شده اند. بازار مسگران (مسگرخانه)، بازار کلاه‌دوزان، راسته آهنگران، راسته های موجود در این بازار هستند. علاوه بر این در این بازار میدان میوه و تره بار و میدان نیز قرار دارند. راسته اصلی بازار، بازار کفاشان و بازار نصیر بیگ قسمتی از بازارهای قدیمی اهر است که به شکل و شیوه قدیمی خود پا بر جاست.

در گذشته، علاوه بر بخش های بالا دارای حمامی بوده است که به کلی از بین رفته و تنها جای آن باقی مانده است. تزئیناتی که در بازار به کار رفته است را می توان منحصر به فرد نامید که از گچبری های زیبائی تشکیل شده است. در ادامه چند راسته مشهور این اثر تاریخی را برای شما شرح می دهیم.

راسته جعفرقلی خان

راسته جعفرقلی خان

از نخستین بخش هایی که به راسته اصلی الحاق شده است راسته جعفرقلی خان بود. با توجه به مسیر منتهی به مسجد جامع و وجو د کتیبه در محل ورودي این راسته ، اینطور برداشت می شود که راسته جعفرقلی خان بخاطر رفت و آمد و تردد مردم بعداز راسته اصلی شکل گرفته است. نوع پوشش هاي راسته جعفرقلی خان نسبت به راسته اصلی شکل و فرم کامل تري دارند.

اگر دوست دارید به این شهر سفر کنید می توانید به بلیط اتوبوس اهر را به صورت آنلاین و از مستر بلیط تهیه کنید.

hsi بازدید : 55 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

تاریخچه

طبق اسناد موجود، شهر قزوین در اواسط قرن سوم قمری، دارای هفت دروازه بود که امکان ورود و خروج افراد را فراهم می ساختند، با گذشت زمان شهر گسترش یافت و همچنین جمعیت نیز در دوره قاجار افزایش یافت، که در این صورت دو دروازه دیگر نیز به این هفت دروازه اضافه شدند و مجموعا این شهر دارای ۹ دروازه بود که در گرداگرد شهر قزوین قرار داشتند. 

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 119
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 370
  • بازدید سال : 1,509
  • بازدید کلی : 31,027